Ännu en saknad...

Nyligen var det 6 år sedan min pappa gick bort. Tiden går otroligt fort, för det känns fortfarande som om det var igår... Sorgen avtar men saknaden blir bara växer.

Ikväll fick jag veta att ytterligare en nära bekantskap har gått bort. Han var en stor del av mitt liv under en lång tid. Jag lider verkligen med de anhöriga. Jag vet vad de går igenom, även om varje sorg är unik...



"En morgon"

När du mist den du älskar, ska du veta
Att om du i det förflutna börjar leta
Och minns det som var fint och bra igår
Kan det hjälpa dig att läka dina sår.

Låt sorgen ta den tid den behöver
Innan du söker efter lyckoklöver
Det vackra kommer du att minnas
I dina tankar skall det alltid finnas

Tårarna strömmar nerför din kind
Låt dem falla, för sedan kommer varmare vind
Du har rätt att känna ilska och vanmakt
Rätt att sörja i din egen takt
Ingen annan ska bestämma, kära du
Om du ska gråta då eller nu

Bry dig inte om ifall någon dig vill klandra
En dag blir det deras tur att denna väg vandra
Så min vän-försök att förstå
Att du i din egen takt måste gå
Du ska veta-hur mycket du än sörjer o saknar
En morgon är det sol när du vaknar..



Kommentarer
Postat av: zaq

Den var fin Gunilla!

kram...

Postat av: Cia

Kram!!

2010-08-27 @ 10:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback