Jobb...ig dag...

Hu vad vi har jobbat idag...
Först lagårn i morse, sedan skotta undan lite snö och ställa iordning för att väga tjurarna.
Det är ett träningspass vill jag lova. Man ska både vara stark och agera vallhund. Men vi är jättenöjda båda två att vi klarade det själva, det tog bara drygt 1½ timme. E var jätteduktig och satt utanför o lekte hela tiden.
När detta var fixat och vi fått välförtjänt go'fika så vad det dags igen...
Först fick M koppla snöslungan och ta bort snö vid stallet, tog mig nästan inte upp i morse.
Sen var det ströbädden hos kossorna som ska bort, och det är mycket... Jag har kört lite traktor för att hjälpa till, men E tröttnade rätt fort. Så sen har vi gjort annat. M sitter fortfarande i traktorn o jobbar. Undrar när han får kväll...?

Som sagt, jag o E skulle göra nåt roligare än att köra traktor. Så fram med pulka o stjärtlapp och iväg till den enorma snöhög M hade preparerat till pulkabacke. Tjo vad det gick! Det är tur man har barn så man legalt kan roa sig på detta sätt.
Tyvärr slutade det roliga tvärt för mig. Hade ju glömt att jag faktiskt för bara drygt en vecka sen skadat ryggen, den kändes ju så bra.
I ett gupp så brände det till och så var denna kväll förstörd. Hoppas verkligen att jag inte har förvärrat nåt. Pinsamt isf att det skedde i pulkabacken...
Har iaf lyckats ta in och mata hästarna och även sett till att kalvarna klarar sig tills i morrn med mat, men mocka där det gick inte... Men jag har väl ändå försökt underlätta så att M slipper mer jobb idag. Hoppas verkligen han är klar därute snart.

Nu ska jag ta ut E ur duschen och natta henne. Sen ska jag i regnet och sen i säng.
Så får vi se om jag tar mig ur den i morrn bitti...

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback