Fy fan!!

Ursäkta svordomen, men den är befogad!!

Igår frös ju som sagt vattnet här hemma. Det var pumpen vid källan som frusit trots en värmefläkt som går där hela tiden. Det isolerades ännu mer och skottades mer snö runt och efter ett par timmar kom faktiskt vattnet tillbaka.
Men säg den glädje som varar...
Idag är vi utan vatten igen! Ännu är det inte lokaliserat vart felet sitter denna gång.
Inte nog med det...
I stallet hade vattnet också frusit i morse. Det var -3 grader där inne. Ändå har jag värmefläkt som går när hästarna är ute, och de brukar hålla värmen över natten. Lyckades få upp vattnet i kranen genom att ställa fläkten framför, men alla vattenkopparna var genomfrusna. Kör nu fläkten på full värme för att kanske tina upp idag.

HAR JAG SAGT ATT JAG HATAR KYLAN???

Kommentarer
Postat av: Boll

Upptäckte nu när jag var i stallet och skulle dricka en mugg vatten att vattnet frusit i stallet också. Kicki var där som tur var så de skulle börja leta direkt. Blir drygt att hinka vatten till 6 hästar annars!!

Hoppas ni får ordning på det, ni som är utan i huset också!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback