Helg

Vad skönt det känns... Efter att ha varit ledig så länge så blir man trött av att jobba. Veckan har gått både långsamt och fort på nåt skumt sätt.

För en timme sen fick jag åka och fånga in Pazzi som var på rymmen. Hon är helt orädd stängslet. Hade rivit lös tråden (igen) och knallat ut bland vinbärsbuskarna och grävt fram gammalt gräs under snön. Kom när jag ropade, var bara att lägga ett grimskaft runt halsen och leda till grinden o släppa in igen, och laga hagen.
Tule stod o blängde på henne och Pia hade inte ens märkt att hon var borta. Hon stod på sin plats i hagen o sov.
Måste verkligen försöka fota lite i helgen...

Strax ska jag städa lite. Måste få undan julen och sen så har vi pokermiddag ikväll. Jag o gubben ska laga maten.

Satt i irriterade mig på en massa saker jag läst o hört som jag tänkte skriva om här på bloggen... Måste skriva ner såna saker när jag kommer på dem, för nu har jag glömt vad det var... :( Minnet....:(

Ciao!


Kommentarer
Postat av: zaq

mmm... -DET (minnet alltså) är en av anledningarna till att jag skriver blogg...

Sen är det ju så trevligt att följa andras också, så man vet vars man har varandra i förskingringen!



Tråkigt med Beffas Ravve, men bra, -för det ska vara roligt att ha häst och han är ju långt ifrån "väluppfostrad, snäll och grundriden" :-(



Jag blev bara trött av de få gånger jag var med ut, och förstår de andra i stallet fullt ut!



Kram och hoppas hon håller sig inom hank-å-stör!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback