Saker jag dissar...

Nu har jag funderat och kommit på ett antal saker som jag retar/stör mig på. Tänkte delge er dessa här.
Många ganska enkla o triviala grejor men ändå....
Jag är ju i grund o botten en glad och positiv person, men här är saker som får min andra sida att vakna till.


Saker jag stör mig på, angående:

Dator/Internet
- Hemsidor med ljud på!! OM man ska ha det så MÅSTE det gå att stänga av ljudet!! Det fick jag lära mig rätt så tidigt när jag läste webdesign.

- En massa olika blandade färger o mönster på bakgrunderna. En aller möjligen två räcker. Det blir kaos i huvudet annars. Ockå det en prio 1 sak i webdesign.

- Skrivspråket, stavningen. Jag är en språkpolis och gillar därför inte många konstiga ord. Just nu är det ordet: Jue (ju) som används alldeles för frekvent.

- Uttrycket "tanka ner"... Det heter ladda ner o inget annat.

Människor
- som ljuger så att de tror sig själva. Söker medlidande genom att hitta på sjukdomar o andra idiotiska saker.

- som "vänder kappan efter vinden". Skaffa en åsikt o stå för den, eller knip käft!

- som mig själv då jag ibland är för snäll. Har planerat att göra/säga en sak, men ser mig själv göra/säga nåt helt annat.

Annat
- Telia som hela tiden ringer om ett fint erbjudande om en ny laptop om man skaffar trådlöst bredband. Kolla för f-n först att alla kan få det. Här har vi ingen 3G täckning så här är det värdelöst. Grannen 250 m bort kan ha 8 MB medan vi, som får signalerna från andra hållet, endast kan få 0,25 MB. Det fungerar att få iaf 0,5 MB men det abbonemanget går inte att teckna längre!

- Hypotyreos! Jag är pissless på den nu... Ja jag vet att den inte är jättefarlig eller dödlig, och det finns andra som har det mycket värre. Men den begränsar mig ändå på många sätt. Mest värken, vikten och minnet, men även en massa andra saker. Blä...


Ja det finns säkerligen fler saker, men inte vad jag kommer på just nu...
...och JA! Jag är en bitterfitta idag!

Ska hissa nåt en annan dag...

Tack för mig!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja ibland så blir man skitless på mkt å då måste man få ur sig de, sen känns de mkt bättre. Kanske inte direkt men nån dag närmare jul så kanske hoppet syns. Krya på dig.

2010-01-20 @ 23:34:40
Postat av: zaq

Särskrivningar... (kan säkert lyckas omedvetet när man är för snabb i fingrarna själv också)



"Jue", är en klockren "no-no" sen tycker jag också frekvent användande av "Ler" kan irritera. Slang- eller talskrift när det inte är på skoj är också jobbigt.

Har ju varken läst det ena eller det andra men försöker få både sidan och skriften acceptabel ändå och mottager gärna kritik!

Ha en god dag och hoppas du får "din" Hypotyreos på mänsklig nivå. Att leva med nåågot man inte önskar vet jag ju en del om...

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback