Snö snö snö och snö....

Jodå... snöstormen har kommit nu!! Vet inte hur mkt det har snöat men det driver rätt bra och i drivorna är det mellan 30-80 cm och de är stenhårda. Ska tänka på detta om drygt en vecka då vi sitter på standen i 32 graders värme!!!
  
  

Mitt i allt snöelände är M och M-O på väg till Edinburgh. Har nyss börjat resan ner till Skavsta. Åker i väldigt god tid pga vädret. Jag (och säkerligen den andra fam Berglund) håller tummarna för att deras resa ska gå bra.
När de väl är framme ska de även hyra en bil och köra till firman... i vänstertrafik!!! Sen tillbaka till Edinburgh (och säkerligen blir det nån liten virre) för att sova och sen åka hemåt igen på fredag fm.
Vi längtar redan tills han kommer hem.
  


E har blivit förkyld igen. Har haft hög feber hela dagen och klagar på ont i kroppen. Så då måste jag ju vara hemma igen då... Nåja, det är ju bra att hon gör bort att vara sjuk medan vi är hemma.
  


Hur var det då med mitt läkarbesök i måndags... Jo...

Man är ju van att läkare är rätt så enkelspåriga och inte ha viljan att "tänka utanför ramarna".
Så verkar inte vara fallet med min tyske läkare!
Han började med att fråga hur det hade gått med min hälsporre och hålinläggen han remitterade. Några sådana fick jag ju aldrig av ortopeden, bara vanliga, likadana som jag redan hade skaffat.
Han blev rätt så förbluffad när jag berättade och skakade på huvudet.
Men då berättade jag att jag tagit det i egna händer och fått stötvågsbehandling av en naprapat i Umeå och att den behandlingen har hjälpt. Jag är smärtfri till 80%. Han visste inte vad det var för behandling men blev nyfiken.
Då sa han: "Tänk om vi skulle röntga igen för att se hur det ser ut nu, efter den behandlingen? Tänk om den försvunnit? Om det går bra för dig så?"
Självklart! Det är ju precis vad jag velat göra men inte vågat fråga om!!! Har inte fått svar ännu men det blir spännande.
Bad även om att få testa en ny medicin som många med min sjukdom blir hjälpta av. Han visste inte vad det var men kollade i FASS och sa: Visst kan du få det!
Vet ni vad... Första kvällen mådde jag lite skumt, liksom morgonen efter. Men idag är jag en ny människa.
Pigg o glad (inte alls Häxan surtant som jag var i söndags), inte ont o kroppen och även hjärnan funkar igen.
Hade min absolut värsta dag i söndags, då kunde jag inte ens telnumret till svägerskan som jag ringer var o varannan dag. DET var läskigt!

Det börjar kännas bra nu inför resan...


Nu ska jag krypa ner till E som redan ligger i vår säng. Hon var ledsen över att M skulle åka men jublade då jag lovade henne att få sova med mig.
Nu ska vi myssa...

Go'natt!


Kommentarer
Postat av: Beffa

men åh vilken härlig läkare du verkar ha fått!

hoppas verkligen att medicinen fortsätter fungera nu! :D

håller tummarna att resan går bra för M också!

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback