Jorå...s'atte...

Im alive... Hinner bara inte med att blogga. Det blir mest update på FB eftersom det är så enkelt att göra det via mobilen. Men nu ska jag väl försöka uppdatera här också.

I söndags hade vi barnkalas här. Puh... Det är lite jobbigt men både Elin o kompisarna var glada o nöjda. Som underhållning hade vi, liksom ifjol, både dockteater och "riktig" teater ute på "bro-scenen". För det ansvarade Magda & Lenore. Tusen tack tjejer!! Vi fick se moderna varianter av både 'Hans o Greta' och 'Askungen'. Fantastiskt underhållande som även roade mig, inte bara barnen.

Efter kalaset så skjutsade jag Magda till bussen. Hon åkte hem för att genomgå en operation, men vi väntar henne tillbaka på onsdag.

Vi (läs: jag) har också bestämt oss för att skaffa en kattunge. En gul kille som ska heta Lexus. Han kommer från
Pernilla och där finns massor av kissekattungar i alla olika färger. Om ni vill ha en så tror jag hon vill bli av med flera...

Lexus ca 12 timmar gammal


Medan Magda är hemma så har jag stått för träningen av Chessie, och jag kan bara säga igen... Vilken underbar häst!!! Hon har ett stort hjärta och helt rätt inställning till allt!! Ett fynd!!

Jag har anmält Phratello till fölvisning i Umeå den 15 aug på Hippologum. Ska bli spännande... Han växer så det knakar och ser ut som en skabbräv. Har tappat all fölpäls i ansiktet men bara fläckvis på kroppen. Måste bortsta lite mer så han blir snyggare till visningen. Han är vackert rödbrun på huvudet men blir nog lite mörkare på kroppen...

Vår slåtterkross totalhavererade i söndags... Typiskt!! Det for så illa att försäkringsbolaget löser in den. Kostar mer att repa än den är värd. M har till sist hittat en "ny" och den kommer idag. Skönt att det ändå löst sig hyfsat fort. Vi har en del kvar att slå...

Nä nu ska jag fylla på mer kaffe i kroppen och sen gå ut i värmen o jobba en stund.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Åååh så gudomligt söt!!! <3

Postat av: zaq

Jämna plågor sas. på gården med andra ord, -alltid är det något som ska pajja!

Låter som en härlig dam ni har där, och om jag bara kan ska jag komma och kika på din "påläggskalv" när ni är i Umeå!



Kram till "stora" tösen! och till dig med!

2010-07-18 @ 11:01:32
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: sandra

Sikken söting =)

2010-07-20 @ 11:53:10
URL: http://soohappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback