Fått mycket gjort idag

Idag har jag fått beröm av mig själv, jag har varit duktig!
Har rengjort och smörjt upp ALLT gammalt läder som hänger oanvänt sedan många år. Men tänk att det kan vara roligt det med ibland... Det tog sin tid men så härligt när det var klart. Men nu ser man stor skillnad på billigt och dyrare läder. Det billiga var torrt och svårt att ta fukt igen, medan det dyrare blev som nytt!




Tog in hästarna till lunch. De fick gå in och torka lite. Passade på att ta ut Tule på en ridtur i dagsljus också. De är SÅ duktiga båda två. Idag travade hon själv medan jag bara stod still och höll i linan.




Så här ser den ut... magen som vi väntar på ska tömmas. Tjock eller??






Ska nu införa en ny sak här på bloggen. Mest för min egen del, för att minnas, men hoppas och tror att ni andra också uppskattar det. Kommer att skriva en "Dagens Elin" Hon säger och gör så mycket roliga saker som jag inte vill glömma.
Då kör vi...

DAGENS ELIN:

"Åååhhh mamma vad jag längtar till sommaren. Inte för att jag fyller år, utan för att jag längtar så efter Magda. Alltså jag gillar ju att fylla år också, men det är roligare när Magda är hos oss!"

(vad säger du om den då Magda?)



"-Mamma vet du vad Moa sa, att man inte kan få riktiga vingar.
-Nä, men det kan man ju inte.
- Jo jag kan!
- Hur då?
- Jo det är bara att hitta en trollkarl!
- Jaså.... Ok!

(går några sekunder)

- Såg ni nån i Thailand?





Kommentarer
Postat av: Magda

Okej vi börjar i den övre delen av inlägget. Duktig du har varit då, jag kanske ska smörja allt som ligger ute i boden, sadeln får sig en upputtsning varje vecka trots att det inte används mamma undrar ibland om jag inte ska sova med den också=)



Sen till tule och elin, ah dom blir duktigare och duktigare tillsammans, det är så roligt att få ha följt dem från allra första början:)

Och pia, snart kommer den svarta hingsten med fyra vita strumpor som jag ska mocka ihop till =)



Och det som jag helst vill undvika att läsa...Jag älskade den där ungen och jag hade verkligen velat vara hos er under påsk för jag saknar att ligga bredvid henne i sängen och bara mysa=) menmen till sommaren kommer jag och på hennes födelsedag är jag absolut där!

Postat av: zaq

Ja, du, -tänk om man haft en blogg när de var små, det är ju så lätt att gå tillbaka då och kika och minnas... Nu får man leta i lådor i någon skrubb och försöka finna en dagboksnotering, en teckning här och ett foto där...

Så skriv och fota på, lägg in och ha kvar!



Kram till er båda!

2010-03-28 @ 12:16:17
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback