Ett eget liv

Igår hade jag som vanligt ställt väckarklockan på 6.30 för att åka till stallet.
Den ringde och jag snoozade en gång innan jag klev upp. Var så fruktansvärt trött, brukar inte vara trött.
Men jag klev upp o klädde på mig och gick ut till bilen. Ute var det mörkt, blåsigt och jättekallt!! Satte mig i bilen och drog iväg, efter ca 100 m kollade jag på klockan i bilen: 3.50!!! Nåt är fel tänkte jag. Tag fram mobilen o kollade: 3.50...
Backade hemåt igen och gick in. Klockan på väggen: 3.50, klockan i sovrummet: 6.50. Men den är ju en sån som via radiovågor ställer om sig själv så den borde ju gå rätt. Kollade för säkerhets skull tv'n också: 3.50.
DÅ kröp jag ner i sängen o somnade om! Ställde alarm på mobilen istället.

Nu törs man ju inte lita på den klockan nåt mer när den hittar på saker själv... Teknikens under...

Igår kväll hade jag föl-tittar-besök igen, men de kom inte enbart för det, vi hade sen styrelsemöte hos mig.

Idag kommer att bli en jätterolig dag (önskar bara att det varit bättre väder) bästaste Helena kommer upp o hälsar på. Hon har även med sina vovvar Lilo och Xzakt, så Wilma kommer också att få det roligt. Blir en snabbvisit då hon åker hem redan i morgon.
Men vi hinner rå om varann en stund o snacka en massa skit, det var länge sen...

Nä nu ska jag sätta mig o jobba lite innan jag åker till stallet. Morgonpigg som man är...
Tänkte jobba in lite tid eftersom jag får besök sen. Åh vad jag gillar att jobba hemma!!
Börjar få struktur på hemsidan men den kommer inte att läggas ut förrän vi har allt material klart. Vi ska ju ta bilder o göra filmer på när vi jobbar, som ska läggas in på hemsidan. Så vi väntar på maskinerna... Hoppas de kommer på tors-fre.


Ha're bra!
Ciao!
 

Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh, Helena. Hälsa!!!! :)



Det var en lite väl tidig väckning det av klockan. Snacka om knäppt! :P

Postat av: sandra

Haha tjösigt me klockan .. inte konstigt att du va trött när du skulle vakna *skrattar'

2010-05-28 @ 22:59:39
URL: http://soohappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback