Ett lejon i blåsväder


Lejonet är jag och ute blåser det tok-mycket...

Blir inte mycket bloggande nu märker jag... Hoppas på bättring!

Här är det full rulle på alla plan, händer massa saker. Roligt!
Lelle rids för fullt och är helt underbar. Magda har även hoppat honom och det gick också bra. Jag åkte i backen en dag men det var inte hans fel egentligen...

Tule är inkörd och supersnäll o duktig. Så himla roligt att skumpa runt bakom hans rumpa.

Pazzi håller på att ridas in. Har hängt på henne länge och nu har Magda suttit riktigt på henne tre gånger. Så det går framåt!!

Frattis är en riktig buse just nu, men pussas gärna hela tiden. Växer så det knakar också!

Pia har nu iaf fått tillbaka lite hull. Ska snart börja skilja dem åt så då kanske hon återhämtar sig ännu mer. Fast planen är ju att ta bort henne i vinter. Fast jag VILL INTE!!


Minsta stund över så springer jag/vi i skogen o jagar svamp. Fast inte behöver man jaga dem direkt i år, finns trattisar överallt! Fläckvis kan man knappt sätta ner fötterna. Söndagens skörd blev 10 kg! Tog en stund att rensa men det var det värt! De torkar fort i pannrummet så snart är det bara ut o hämta mer. Jo jag vet, jag blir manisk efter svamp denna årstid. Men den är så kort, snart kommer snöeländet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback