Helg

Ja som sagt... med jobbet kom värmen... Just nu är det 25 grader i skuggan och rätt skönt att sitta inne en stund. Har annars tillbringat dagen i bil... Varit o handlat mat till vovven och oss själva. Längesen kylskåpet ekade så tomt...
Men nu... Proppfullt igen! Har tom bytt kolsyretub och kan få bubbelvatten igen. Nice!

Igår var vi och (inte riktigt) resten av byn och åt den sedvanliga surströmmingen. Det var så gott! Tycker att den smakar bättre o bättre för varje år. Nu längtar man ju tills nästa gång det bjuds... Fick nog i mig fyra stycken! MMmm...
Sen vann mitt lag tipsrundan!!! Vi var helt enkelt bäst!! E hängde med hela rundan trots att hon hade feber. Tänk... fya dagar på dagis, sen börjas det med förkylningar. Lite piggare idag men ändå varm...

Har nog hittat en liten lämplig medryttare till Tule. Hon kommer nog för att provrida till veckan. Det är svårt att hitta en duktig tjej som är tillräckligt liten. Synd bara att jag inte tänkt på henne tidigare... Hade varit roligt att visa honom på kvalitets, men det är ju bara tre veckor dit... Nåja... snart ska vi börja köra honom också!

Ikväll blir det lugnt och i morrn ska jag tvätta stallet. Det är smutsigt.... ska bli skönt att få det gjort. Helgerna är ju snart uppbokade hela hösten och vem vet när hästarna måste stallas upp...
Om två veckor ska vi iaf hämta hem uteboxarna. Har hittat en bra plats att ställa dem på, där de även kan användas som ligghall till Pia o bebisen framme i mars-april.

Nä nu måste jag gå ut o svettas lite igen...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback