En livsstil - sorg och glädje

Tänk att det ska vara så beroendeframkallande (långt ord!) med hästar...
Så mycket pengar (nåja, mer iaf) det skulle finnas om inte hästarna fanns.
Å andra sidan... så mycket rikare livet är med häst!! Vet nu att jag inte kan vara utan.

Ända sedan jag som väldigt liten lekte med min lika hästtokiga mormor har det bara varit hästar i huvudet. Ja det har ju passerat en del pojkar också men, de gills liksom inte.
Nu verkar det som om min lilla tvåbenta också har fått det i generna. Favoritordet: "Äss" (=häst)
Jag kan bara gratulera och hoppas att hon får samma glädje av dem som jag har haft.

Tyvärr kantas även hästlivet av mindre roliga stunder.
Har ändå varit förskonad från dessa.
Värsta stunden hittills la jag i händerna på nån annan...
(Zaq - jag är innerligt glad att du orkade!)

Nu verkar det inte bättre än att jag återigen måste fatta ett svårt beslut...
Men denna gång är det ännu svårare. Hästen är fullt frisk!
Min lilla "nasse" går inte längre att använda. Han vill varken bli riden eller körd. Trodde jag hittat nyckeln men... Jag har gett honom tid och tålamod, men lyckas ändå inte. Snart finns inget alternativ kvar.
Önskade att jag hade stort stall och mycket pengar, då kunde han få bo kvar.
Nu får han sommaren på sig... sen får han troligtvis fortsätta beta... på evigt gröna ängar...

*snyft*

Nä nu måste jag sluta med några roliga rader så det inte blir alltför jobigt...

De som inte redan vet lär nog bli förvånade, eller kanske inte...
Till våren springer det omkring en liten bebis här... fyrbent...



bebis




Kommentarer
Postat av: zaq

Blev mycket kommentarer såhär i början ;)
Så trevligt med tillökning, alltid roligt att se fram mot!

Och om orka... Det fattar jag inte själv!
Men det värsta är att han är den ende genom alla år av älskade som fortfarande smärtar...
Jag tackar för att vi fick vara tillsammans!

2006-07-16 @ 21:19:26
Postat av: beffa

både ett glatt och ett ledsamt besked.. men nu är jag förundrar, hur ska ni få en fyrbening? det är ju lite svårt för C. intressant, nu vill jag veta mer! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback