Dagen efter...

Ja igår var vi ju i Timrå o tävlade. Det blev en lååång dag....
Åkte kl 6 och var hemma 20.45.
Som tur är så hade jag ju världens bästa häst, världens snällaste barn och världens bästa Magda med mig, det gjorde att dagen trots allt gick jättefort.

Till första klassen LA:3 fick jag rida fram alldeles för länge. Det tog mycket längre tid än jag hade beräknat. Vi hann bli trötta både jag o hästen. Dessutom så red jag fel... brukar jag ju inte göra ju... Får skylla på orutin. Tyckte ändå att det flöt på rätt bra utan några större missar men fick dåliga poäng, drygt 55%.
Så till nästa klass LA:6, tre timmar senare,  så proppade jag Curre full med morötter o sockerbitar så att han skulle få lite snabb energi. Det funkade! På framridningen var han jättepigg, o jag red fram i bara 20 min. Programmet gick bra trots flera småmissar. Denna gång fick jag bättre betalt också, drygt 59%. Det räckte till en placering på 5:e plats. Jag blev jätteglad och förvånad!! Men hemresan kändes genast mycket lättare.

Nu åker jag till Rhodos o laddar för tävling i Vännäs den 18e. Curre hålls igång av Magda här hemma och laddar batterierna med vila o skogspromenader. I Vännäs blir det debut i MsvB:3...

92330-92

Världens bästa häst!!!


Kommentarer
Postat av: beffa

och Världens snyggaste häst också!!!!

Postat av: zaq

Men åhhåå, å läcker han ser ut!!! Så kul, lycka till i vännäs ch ha en bra resa...

2007-08-07 @ 00:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback