Nu så...

...har jag tid att berätta lite om vad som hänt på sistonde.

Resan:
Vi hade en underbar vecka på Rhodos. Runt 35 grader varmt och strålande solsken hela tiden. Tror att vi såg tre små molnpuffar på hela veckan. Hotellet var toppenbra med jättegod mat i restaurangen La Tasca. Där åt vi nästan alla middagar. Förutom några turer in till Rhodos stad så var vi på två andra utflykter. En dag tillbringade vi i ett kokhett Lindos. De säger ju att: "Har du inte varit i Lindos har du inte varit på Rhodos!" Så nu har vi det. Underbart vackert men det var som sagt väldigt varmt. Sen var det ju X - antal trappsteg upp till fästningen. Men utsikten var värt allting.
Sen var vi på båttur med dykning en dag. Mo och M-O dök och jag o Ma snorklade. Vilken fantastisk upplevelse. Såg många vackra o roliga fiskar. Vi hade dessutom världens roligaste intruktör, en medelålders man från Australien. Helcool! Efter denna dag så överväger jag att även jag ta dykcert, Mo har ju redan. Vi får se...
Det var som alltid roligt att komma bort, men trots allt skönt att komma hem igen. Till glada djur som tagits väl omhand av våran härliga Magda som åter ställde upp för oss. TACK!

                         
                   Vy från vår balkong        Badbruden             Lulu & Bernie

Tävling:
Ja, Magda hade ju hållt igång Curre åt mig så redan två dar efter hemkomsten så var det dags för tävling. Inte vilken tävling som helst, utan dags för oss att debutera i Msv B. Samma domare som dömde oss lågt på förra tävlingen. Denna gång fick jag drygt 54% i LA:5, vilket jag tycker var lite snålt. Men vi fick ca 53% i Msv och det är jag jättenöjd med. Inget flyt alls, men ändå rider vi på samma % ungefär i LA som i Msv. Han blev lite trött och var lite ogymnastiserad men nu tränar vi på och tar nya tag till nästa tävling den 8-9 september. Återigen start i Msv B.

Jobb:
Ja, jag jobbade ju en hel dag igår och sen har min fot protesterat väldigt. Fick lov att inse idag att det inte går... Ska nu jobba halvtid till den 31 aug. Få se om den håller...

Husbygge:
Ja här hemma har vi, efter vattenskadan, nu äntligen fått nytt tak i vardagsrummet och väntar på matta till toaletten uppe. Sen ska det va klart här!
I nya huset håller målaren på för fullt. I veckan kommer golvläggaren o ska slipa golvet. Sen är det "bara" tapeter o golv kvar. De har sagt att vi ska få flytta in andra veckan i september, men de hinner nog inte bli klara innan dess. Men den som väntar på nåt gott....

Det blev ett lååångt inlägg...

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback