I natt jag drömde...

...om min gamla älskade Flame.
Han var hur fräsch som helst, senskadan var helt utläkt och han var lika pigg och busig som han brukade vara. Vi var på nån slags uppvisning och han visade sin passage varv på varv, ville aldrig sluta.
Ååå vad jag önskar att det vore sant. Vill ha honom tillbaka!!


flamman

Trapalanda..


Du har skänkt mitt liv några menings fyllda år,
som jag i mitt hjärta vill gömma.


När jag tänker på dig bränner en tår,
jag har så svårt att glömma.


Du har burit mig över stock och sten
 och på tävlingsbanor vi kämpat.


Du har varit för mig en trofast vän,
men nu har de dig från jordet hämtat.


Det vackraste minnet jag har av dig
är inte de priser vi vunnit.

Nej, mitt hjärta är fullt av tacksamhet och glädje,
som jag hos dig har funnit.

Nu hörs dina hovslag i en annan värld,
långt bort där du ska stanna.

Jag hoppas att du fick det bra på den färd,
som ledde dig till
Trapalanda.


//Okänd


Kommentarer
Postat av: Beffa

Vackra, älskade Flamma!

Postat av: Lenore

Var Flame "han/hon" en av dina hästar??? Vad fin Flame var! Vad hände med han/hon??? Kramar Lenore :)

2008-10-28 @ 18:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback