Inget blir som man tänkt sig

Hann väl knappt skriva förra inlägget innan M ringde och sa att de kört sönder. Grr.... Fast det vara "bara" en slang som kunde fixas i stan under dagen. Så i går fick vi bala det sista. Skönt!!

Idag ringde jag för att fråga om Pienza var dräktig. Men inte då... Dessutom är Rubinrot som hon var seminerad med borta och tävlar, så han finns inte tillgänglig i morgon då hon ska semineras igen. Så hastigt och "lustigt" fick jag välja ny hingst. Svårt när man redan bestämt sig (för andra gången) att hitta nån ny. Men till slut blev det denna gång
Damino SD. Han står på samma station som Rubinrot så jag behöver inte betala någon ny språngavgift. Så nu ska hon semineras med honom. På söndag är hon klar och jag har hämtat nya transporten. Då hämtar jag hem tjejerna. Pazienza behöver börja träna på att ha grimma och ledas, bara en månad kvar till fölmönstringen ju.

Nä nu ska jag byta kläder och ta mig en ridtur. Har varit o kollat på GHRF's tävlingar idag och blivit riktigt ridsugen.


Kommentarer
Postat av: Beffa

Vad tråkigt att det inte fungerade med Rubinrot!

men den andra verkade fin också.

Vad hærligt att du får hæmta hem tjejerna snart =)

Vi ær framme i Norge nu, har jættefint væder næstan før varmt, luften står stilla!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback