Nu då...

Ja vad ska man säga... Livet har bättre o sämre dagar.... Idag är en av de sämre...

I tisdags följde jag mamma till optikern för att göra en synundersökning. Det gick bra, fast jobbigt... Önskar att jag hade en mamma som var rolig att gå på stan med.... Hmmm.... får man verkligen säga så.... Fy på mig...

Igår regnade det, så höskörden fick vila och vi hämtade reservdelar som behövdes. Fick samtidigt en trevlig lunch med bekanta på Näske krog. Det blev en riktig slappardag... Fast om det nu ändå skulle regna så kunde det väl ha kommit ordentligt med regn, det behövs! Men nu blöttes allt bara ner av 2 mm regn... Grr...

Idag har jag inte gjort särskilt mkt. Gubben på dåligt humör så han har jag inte sett så mkt av...
Har fixat klart i verkstan så jag kan ta in hästarna dit nu. Tog in Tule o verkade av hans fötter lite, så i morrn ska Elin få rida, det var ett tag sen.
Curre fick också komma in en stund och bli pysslad med. Klippte av ca 10 cm hovskägg!!!! Den grabben har slappat länge.... Ska komma igång och rida nu, lovar!! Vet att jag har sagt det förr men... Nu känns det möjligt igen. Dessutom så måste jag för min rygg. Jag som aldrig har haft problem med ryggen har jätteont nu, men så har jag ju aldrig haft ett så långt riduppehåll som nu. Tragiskt men sant!
Lilla snuttan Pazienza är nu anmäld till fölvisning i Sundsvall den 23 augusti. Tyvärr samma datum som det är shettisutställning i Umeå. Men det känns roligare att åka med henne. Håller tummarna för att Pia nu blir dräktig fort så de kan komma hem.

Har inte sett nån ännu som har antagit utmaningen... hmm.... Vet att det är ett par stycken som läser min blogg...
Kom igen nu!!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Hejhej! Åker hem till pappa på lördag, sen till umeå på sön, hem till pappa MED DUSTY på tisdag, tillbaka till umeå på onsdag, och sen blir det nog tillbaka mot husum igen. Kommer väl hålla oss i krokarna mest av tiden iaf, blir väl några semester tripper också. Men tänkte det skulle vara jätteskoj att hälsa på pazienza när du har tid och lust?

kanske när ni hunnit klart med höet? de vore superskoj att få se det lilla underverket..



Jag är SÅÅÅ ridsugen..behöver du hjälp nån dag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback