Fullt upp i vanlig ordning

I måndags efter jobbet så åkte kamrat S jag direkt in till stan. Jag skulle hinna på apoteket innan de stängde för att hämta ut maskmedel till hästarna. När det var gjort så käkade vi middag på den indiska restaruangen ovanför apoteket. Jättegott!!! Efter den goda maten var det nästan så att vi rullade ner till arenan. Det var ju kvällens mål, att gå på hockey. Fortfarande tror jag att detta företag har de allra bästa sittplatserna. Det är lagom högt upp o mitt på långsidan. Perfekt!
Det är roligt att se hockey live. Vinst mot Djurgården med 4-3 blev det. Har ännu inte varit på en förlustmatch.... peppar...peppar...
Det blev en sen kväll... tog in hästarna 22.30. Stackarna som varit ute sen kl 5 på morgonen.... Hämtade även Wilma som blev helt tokig när hon träffade S och kände lukten av Nila. Hon letade henne överallt. Gick på bakbenen runt bilen för att kolla om hon var därinne. Men inte då...

Igår efter jobbet for jag o hämtade E på dagis. Det var ett kärt återseende då vi inte träffats sen söndag kväll. Min stora tjej! Medan jag gör stallet så vill hon bara vara inne o leka med farfar, det är bättre än allt annat. Har erbjudit henne att rida på Tule men hon är hellre inne. Hmmm...
Avmaskade hästarna igår och hoppas nu på att slippa dessa kryp. Har ju sett att Pazzi har mask iaf... Blä...

Fick lite sovmorgon i morse. Slaktbilen skulle komma o hämta tjurarna kl 6.30 så jag skulle komma lite sent till jobbet. Ville inte lämna E på dagis redan kl 6 för det blir så slång dag tills jag hämtar kl 16.30. Men när kom han då... jo en timme senare, 7.30. Men de 13 tjurarna var lastade på 20 min och sen åkte jag iväg på jobbet.
Nä nu är min lunch snart slut o jag ska gå o jobba lite igen. Skönt att kunna slappa lite framför en dator en stund.
Kanske skriver mer ikväll om der har hänt nåt...

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback