Denna dag: Sömn & veterinärbesök

Ja idag har jag mest sovit... Upp kl 5.30 släppte ut hästarna, hem o somnade om. Vaknade kl 9 skickade iväg M med Elin till dagis, åt frukost. Ringde veterinären JM och kollade om han kunde komma och vaccinera hästarna. La mig i soffan och somnade. Vaknade kl 12 då vet. ringde och sa att han hade vägarna förbi på em. Skönt att få det gjort när jag ändå är hemma.
Åt lunch och läste ridsport en stund.
Åkte till stallet och mockade & fixade lite tills vet. kom. Har nu vaccinerat alla utom Pia, hon får fortfarande klara sig utan. Men Tule har fått eftersom jag tänker fara på körkurs med honom. Tre vaccineringar + utskrivning av recept på avmaskning gick på nätta 1100 kr!! Hu...

Ikväll ska jag försöka ta ut Curre på en kort tur medan Elin är inne hos farfar. Känner att jag vill det trots att det regnar ganska ordentligt. Är så sugen på att få igång honom... Skulle verkligen behöva en medryttare, men var hittar man en sån härute??? Eller nån som är villig att åka hit?? Som  klarar av en knäppis som Curre...??? Är det lönt att annonsera tro??

Mår bättre nu men ögonen kliar fortfarande, dock inte lika röda.
Hostan vägrar däremot att ge sig.

Nä nu ska vi iväg till stallet.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Jag ska bli miljonär och köpa mig en privathelikopter så kan jag vara medryttare ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback