Kort helg

Så var snart den här helgen över också... De går alldeles för fort!! Som tur är så väntar en kort 3-dagars vecka och sen påsklov!!

Har ändå uträttat en del denna helg när M har jobbat.
I lördags släppte jag ut hästarna vid 4.30 innan M for på jobbet, sen hem o somna om. Fick sova ända tills 8.30 då Elin vaknade. Sen slappade vi hela fm och efter lunch åkte hon till M&M medan jag for till stan för att handla, och ut på ÖOR för att kolla lite Berit-träning. Det var jätteroligt att träffa henne igen. Synd bara att vi inte hann prata mer. Blev jättesugen på  att rida.... Men i påsk är jag lovad lite häst... Nice! Ska träna L o Curre och få rida lite själv också.
Btw... Har nu bestämt ett pris på honom. Har prutat bort en hel del men tänker ändå inte "skänka" bort honom. Nu är det upp till dem om de vill köpa...
Har övningskört nya traktorn en gång tidigare... Igår kväll skulle jag på premiärtur alldeles ensam. Hästarna behövde en ny höbal i hagen o gubben var inte så sugen på det efter att ha jobbat 12 tim. Men jag bangar inte...
Fast det är en ny traktor... mycket hi-tech...för mig iaf! Det mesta sköts med knappar. Tyckte att den gick väldigt sakta på väg till stallet. Varvade rätt så mkt trots att det bara gick 15 km/h. Den går ju 42 km/h... Letade efter nån knapp att trycka på... men nä... Fick ringa min backup hemma. Hmm... Tydligen måste man använda växelspaken också... Jag körde bara på 1:an. Pinsamt! Men man lär sig... Resten gick galant.

Idag har det varit städning för hela slanten. Började med Elins rum. Där skulle en "trasig" tv bäras bort och istället in med ett gammalt dockskåp. Tog en stund... Men det blev bra, rent o fint. Hon höll med om att det var mkt roligare att leka i ett städat rum. Sen har jag fortsatt runt hela huset, och det har tagit hela dagen. Nackdelen med stort hus... Men nu är det så gott som påskstädat. Skönt!!
Har dessutom gjort en ansiktslyftning på min hemsida. Blev less på utseendet... nu får den se ut så här ett tag...

Jag blev jätteglad häromdagen när Pia började brunsta. Har ju varit orolig eftersom jag inte sett nån brunst sen i januari. Hon går ju tillsammans med Tule.... Men det BORDE inte gå. Nu fick jag andas ut iaf...
Hade ju bestämt hingst till henne. Men i vanlig ordning så har jag hunnit ändra mig ett par varv.  Nu väntar jag bara på ett mail svar så vet jag definitivt vilken det blir. Bäst att hålla tyst om det ett tag till. Men om en månad är det dags att börja betäcka... Ska vara ute i god tid!!

Nä nu är det dags att göra middag!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin den nya hemsidan är :)

2009-04-05 @ 18:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback