Regn, rusk o ridning

Hu vad det regnade igår... från det började vid 5 tiden på morgonen fram till kl 11 hade det kommit över 50 mm!!
Blött!!
Hästpojkarna var inne och hästflickorna (+kviga) var ute o frös. Jag följde de senare upp till sitt hus och då stannade de inne en stund. Åskan slog ner nånstans i krokarna så det blixtrade och small i TVn och så for strömmen. Vi var alla säkra på att nu var TVn väck. Men inte då... det var "bara" jordfelsbrytaren i huset som hade löst ut. Strömmen tillbaka och allt ok sen. Vi åkte till stan o shoppade lite..

Idag har varit en rätt så lat dag... Skjutsade M till torvtäkten för att hämta hem traktorn. Det var väl ungefär allt som hände på fm... Jo jag o Elin städade Stampes hus som blev rätt blött efter gårdagens regnande.
Men efter middagen så drog vi till L-sjö. Hela familjen och med både Tule & Prisen i släpet.
Elin har blivit så duktig att rida... Hon kan nästan rida lätt alldeles riktigt nu, duktiga tjejen...
Magda fick chansen att rida på riktigt bra underlag och testa nya sadeln fullt ut. Prisen gick kanon och båda verkar trivas med sadeln. De liknar ett riktigt dressyrekipage snart... :)
Sen tiggde jag till mig en tur på Curre... JISSES... vad stor han kändes efter att ha ridit Prisen med sina nätta 152 cm ett tag. Då var 168 cm Curre som en koloss!! Men han var, trots lite småskavanker, jättefin! Linda gör ett bra jobb med honom. Nu har han musklat sig jättefint och ser även han ut som en dressyrhäst igen... Skoj att rida igen...

Nä nu ska jag väl hoppas i säng strax... fast jag har sovmorgon i morrn. Jag o Magda turas om att släppa ut på morgonen. Skönt! Sen hoppas jag att regnandet är överstökat tills på fredag, då får det gärna torka upp så att vi kan börja med slåtten...

See you...
Ciao!


Kommentarer
Postat av: cathrine

Härligt med ridturer , även om det regnar:-)

Jag hade också det som plan idag, för hovslagaren var här o slog på Ackes tappsko i förmiddags...



När jag hämtade honom för ridturen så hade han tappat den andra framskon istället



SUCK...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback