Hej å hå...

Ja livet just nu kan sammanfattas med ett enda ord.... JOBB!!
(10½ arbetsdagar kvar innan semester...)

Jag har jobbat hela veckan, M har jobbat senaste veckan: tors 16 tim torv, fre 16 tim torv, lör 12 tim fabriken, sön 12 tim fabriken, mån 8 tim fabriken. Mest hemmajobb igår och idag har han kört torv från 9-17.30 då han blev avlöst av M-O. Hem för middag och sen i säng. Sover nu men ska åka iväg ca 00.30 och köra hela natten och fm i morrn tills all torv är klar. Kort men intensiv period som ändå blivit avbruten av trasiga maskiner och regn. Sen dröjer det några veckor innan nästa sväng. Hoppas vi hinner bala hö innan...

Idag har Le varit barnvakt till E hela dagen. Duktig tjej!! E har haft roligt och även hon har somnat nu...
Bara jag kvar då som är vaken. Men jag tänker vara det ett tag till.
Har just gjort en Västerbottenspaj till midsommaraftonen. Enda chansen att hinna...
Ska alldeles strax lägga köttet i marinad också. Fixade iaf klar husvagnen igår så på fredag är det bara att koppla och fara!

I morrn jobbar jag till 11.45 och då hoppas jag att Magdas häst står på lastbilen på väg upp. Troligtvis kommer jag att måsta hämta honom på Solänget. ev. hinner jag handla lite innan, annars vet jag inte när det ska bli...
Klarar ju midsommar, men nästa vecka är det ju nån som fyller år... Skulle behövt fixa lite innan dess...

Det finns så många måsten.... men vi har ju en underbar "hustomte" som fixar det mesta som vi inte hinner...
Han har stängslat hela kobetet klart och nästan hela hästbetet också!!! Bara lite småfix kvar... Guld värt!!!
Så om jag hinner så kan jag ta hem stona i morrn kväll... Vet inte om jag får nån hjälp än... Kan ju inte lasta Pazzi själv så i västa fall får jag ta en promenad med dem hit.

Nä nu är det slut på "rasten"...

Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback