Kallt...

Fy vad kallt det är... bara en 6 - 7 grader... Inte alls vad vi vill ha.
Nu vill vi ha ett ordentligt regn och sen jättevarmt igen. Allt för att det ska växa bra.

Igår var jag och svägerskan till Hörnett på växtmarknad. Fanns hur mkt som helst. Men jag har ju för tillfället bara en rabatt i ordning så det blev bara några plantor. Två liljor, en perenn luktärt, en trumpetranka och tre backnejlikor. Allt detta för bara 120 kr!! Nice! Så i em ska jag försöka få ner dem i jorden.

Sen jag kommit hem igår så gick vi ut för att jobba lite. Det finns så många måsten att göra som bara väntar... Så vad gjorde vi då? Jo nåt roligare... (som iofs också ska göras) Vi ställde upp stenmuren som går längs med vägen. Det är gamla huggna stora stenar. Tur att M är en duktig grävmaskinist. Det tog ca 5 tim, men bra blev det! Bild kommer senare... För att komma vidare nu så måste vi börja lägga plattorna framför bron. Sen kan vi lägga den andra stenkanten. När det är klart då är det bara att fixa till jorden och så gräsmatta. Jag längtar efter grönt gräs på framsidan...

Nä nu måste jag sluta, ska fara till L-sjö och träna.

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Ja det vill jag gärna göra! Antar att jag knappt kommer känna igen lilla tjejjen som blivit så stor nu! vad fort tiden går, jag tyckte att hon nyss var liten fölis ju! :)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback