Midsommar över

Ja så har den helgen gått... Å fort gick den...

I torsdags kväll hämtade jag Magdas häst Prisen på travbanan. Han var rätt less att åka men klev relativt snällt ändå på transporten. Inte illa för en som har varit svårlastad...
Väl hemma i stallet så kände han igen sig och ropade glatt till kompisarna. Ställde in honom i boxen, tog in Tule som sällskap. Hämtade stona som skulle lastas och skjutsas hem till betet. Pia gick ju in utan problem som vanligt, jag hade dessutom viskat i örat att hon skulle på bete...
Pazzi däremot var jag orolig för att lasta. Hon har inte åkt transport sedan i höstas, och då lyfte vi in henne. Men hon är ju lite större nu. Något stressade var vi också... Men... Hon gick bredvid rampen och kollade o luktade, och sen liksom i sidled hoppade hon bara rakt in i transporten!!!! Gissa om jag blev glad! De blev förståss jätteglada att komma på grönt gräs.

Så var det midsommarfirande i Gideå hos M&M. Vi hade husvagnen med oss.
Blev massor med god mat och lekar. Trevlig lugn kväll som slutade i hyfsad tid.

På lördagen hann vi lägga klart plattorna framför bron, 264 st blev det!! Jättesnyggt!
Även gräsmattan börjar ta form... Nån gång i framtiden kanske allt blir klart...

Igår så släppte vi ut tjuren, Ponken, till sina kossor. Överlycklig!! En av kalvarna muckade gräl med pappa... Davids kamp mot goliat... 700 kg mot 80 kg. Knäppte lite bilder som jag ska försöka lägga in här eller på hemsidan när jag hinner.

En "överbliven" kviga ska få gå med hästarna på bete i sommar. Hon kom också ut igår, men både hon och hästarna blev förskräckta... Sprang yra åt var sitt håll. Igår kväll var de bara ca 10 m ifrån varann innan de blev rädda och sprang igen. Hästarna var lite sura över att hon lagt beslag på deras hus. Men... Idag stod de där inne alla tre!! nice!

Idag var det så jobb igen... bara två veckor kvar.. eller rättare sagt... 7 heldagar och 2 halvdagar. Det låter mindre...
Sen.... SEMESTER!!!

I morrn drar jag till stan direkt efter jobbet. Ma hämtar Elin på dagis. Jag ska ner och handla lite inför torsdagens födelsedag och hämta Magda på bussen!

Nä nu ska jag försöka göra nån nytta...

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: zaq

Låter som ni hade en härlig midsommar och att det verkar vara bra med er och djuren!



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback