Någon har lärt sig en läxa...

Igår var vi båda piggare och hängde med svägerskan M till stan.
Började med att handla blommor på Skallåsen. Köpte en hel del men vill ha mkt mer...
Sen in på Granngården och handla kalkonmat, in till stan på bolaget och för att äta lunch.
Till Arac för att byta kolsyretub och sen bara Kvantum kvar... trodde vi... Men de hade inget avkalkningsmedel till kaffemaskinen så då åkte vi till Coop. Visade sig att de inte heller hade (!!!) så då skulle vi tillbaka till Arac.
När vi sätter oss i bilen så ser jag att E döljer nåt för mig medan jag sätter fast henne. Går fram och sätter mig bakom ratten, kollar bak, och då håller hon två spelkulor i handen...
Frågade vart hon hade tagit dem, och hon sa -Vid blommorna, och började gråta.
Förklarade att om man tar saker utan att betala då är man en tjuv, då började hon att gråta ännu mer...
(Hon är rädd för poliser, trots att jag sagt att de är snälla, och vet ju att de fångar tjuvar..)
Vi åkte iväg till Arac och under tiden så viskade jag till M att egentligen så skulle hon få lämna tillbaka dem.
Gick in och köpte avkalkningsmedlet och när jag kom tillbaka så gråter hon fram: -Jag vill lämna tillbaka kulorna!
Så då var det att åka tillbaka till Coop igen... Gick fram till kundtjänst och sa att jag har en tjej som vill bekänna nånting.
Hon la fram kulorna och sa gråtandes: - Jag tog dem. Förlåt. Jag vill lämna tillbaka dem.
En stor eloge till tjejen bakom disken som sa: -Det var duktigt gjort att lämna tillbaka, för man får ju inte ta saker. Men för att du var så duktig och kom tillbaka så får du behålla en av kulorna.
Hon tog tillbaka en men väl i bilen så ville hon inte alls ha den. Jag stoppade den i fickan så att den kom med hem iaf.
Nu hoppas jag att hon kommer ihåg vad hon gjorde när hon ser den, och att hon aldrig mer gör om det!



Älskade lilla vän!!




Kommentarer
Postat av: zaq

Då kan du stryka det från listan, men vilken härlig berättelse och duktigt gjort av stumpan att räkna ut vad som var bäst att göra!

Kram på er!

Postat av: Sandra

Va duktig hon va!!!!

2009-06-14 @ 14:06:50
URL: http://livfebroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback