Sommartid

Ja så var klockan framflyttad en timme. Tänk att jag har aldrig problem med att veta åt vilket håll den ska ställas.
På våren ser man FRAM emot sommaren och på hösten ser man TILLBAKA på sommaren!
Bra va!? Mycket bättre än det där med trädgårdsmöblerna, för de ställer jag ut och tar in.

Ja i veckan som var har det inte hänt särskilt mkt. Bara jobbat. Det blev ändå bara 4 tim övertid.
Lyckades stoppa en förkylning som tänkte knacka på!! Jippi!

Igår började vi tidigt. Flyttade fyra tjurar som snart ska till slakt. De bor nu i hästarnas "sommarhus", men de åker i veckan som kommer. Sen var det en massa annat jobb o fix ute.
Efter lunch åkte jag o E till mamma som fyllde år. Hon blev glad förståss. Men det går ju tyvärr bara åt ett håll så hon blir ju bara sämre, sakta men säkert. En grym sjukdom...
Alzheimers

Lite mer jobb ute på em/kvällen. Kom från stallet lagom till att släcka alla lampor under Earth Hour. Mysigt att få tända lite ljus... eller... många ljus... närmare 30 st blev det tror jag.
Sen kollade vi på inspelat Robinsson och sen i säng.

Idag står det spännande saker på schemat.
På fm ska Wilma träffa pojkvännen.... Hoppas det går bättre idag...
Sen... hör o häpna... en massa jobb här hemma!!! Myckat att fixa med nu, vi vill få ut kossorna innan de börjar kalva. Vilket de kan göra när som helst.
Dagen avslutas med lite träningar i L-sjö.

Undrar bara en sak nu... Var är solen och plusgraderna som vi skulle ha idag?????? Snöar och är grått o trist...

Nä nu är det dags att väcka gubben...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback