27 Maj

Idag skulle pappa ha fyllt 76 år.... *suck*
Varför.....???


Hjärtat lider också för
Beffa som i morrn ska låta sin älskade Dust somna in...
Så otroligt starkt av dig!!
Nu får han och Flamman busa igen...
Sänder styrkekramar i massor!!





Här blåser det så in i bomben... Tyvärr... Ca 15 m/s just nu.
M's tält har blåst omkull och gått sönder. Tänk att ibland ska bara allt j-las. Nya plogen trasig, fick inte alla delar idag... Kör nu med den gamla, det måste ju bli klart.

Igår stängde jag ut hagen till hästarna så att de fick lite grönt gräs, det uppskattades!!
Fast redan idag är det slut.... De längtar nog efter betet nu. Om ett par veckor...

Idag har vi överaskande fått den sista kalven!! Trodde ju ett tag att hon var tom, men den senaste veckan hade hon börjat få lite juver. Trodde att hon skulle kalva om en eller två veckor. Lite förvånade vi blev när vi skulle rengöra där idag... en kalv till!! Ännu en tjurkalv.
Här har precis allt gått så bra som vi hade hoppats på. Ponken + 11 kvigor = 11 kalvar (4 kvigor och 7 tjurar) och alla har klarat allt helt själva helt utan bekymmer! Vår första kalvningssäsong har alltså lyckats till 100%
Nu ska de snart ut på bete och efter midsommar får Ponken återse sina tjejer.

Nä nu ska jag in i duschen och se om jag kan få lite värme i mig...

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Tack vännen! Det har varit tungt idag och tyngre blir det.. Jag hoppas han hälsar Flamman från oss...

Ser att det är en tung dag för dig också!

kramar!

Postat av: zaq

Ja, det var ju ett "tvärt hårt slag" skeendet med din far, menar allt gick så fort... Överhuvudtaget har du haft mycket tungt omkring dig, men också glädjeämnen i dina nära och kära och bland djuren...



Minnet av Flamman lever ju som sagt vidare, så fint avsked som vi hade hoppas jag att Beffa och Dusty också får, tack som tänker på henne i din egen värld av bekymmer!



kram...

2009-05-27 @ 22:35:20
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Sandra

Saknar morfar så otroligt mycket !!! finre människa kunde man inte hitta.. Finns alltid i mitt hjärta.



Ja nog e Emma stark .. Tänker på dig gumman!!



Kram på dig älskade moster ( "syster" )Hoppas vi får ses snart.

2009-05-28 @ 00:38:00
URL: http://livfebroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback