Wow... två inlägg samma dag!!

Vet ni, jag måste bara få berätta, att sen några dagar tillbaka så är E en stor tjej!
Bara så ni vet! Varför?
Jo...
När hon blev sjuk så fick jag höra att hon inte skulle äta fullkornsvälling utan istället majsvälling. Det är snällare för magen. Så i måndags så införskaffades det och hon fick en flaska på kvällen. Men hon tyckte det var så himla äckligt så den nästan kom upp igen. Så under sjuktiden nu så har hon inte druckit nån välling alls. Men då hon var pigg igen så skulle hon ha sin vanliga välling. Hon fick en flaska med 250 ml som vanligt. Hon försäkrade sig flera gånger om att det inte var majsvälling och sen drack hon... två klunkar! Resten blev kvar.
Sen vägrar hon äta välling!!
Hon säger: "Men mamma jag har ju slutat med det. Jag är stor tjej nu!"

Jag tror att hon förknippar vällingen med illamåendet och det vet man ju att man tappar smak för såna saker.
Men det är ju inga problem, hon äter vanlig frukost och kvällsfika istället. Men jag undrar ju hur tidigt jag måste väcka henne när hon ska vara på dagis kl 6??? Hon brukar vara halvsovandes med vällingflaskan i munnen medan jag klär på henne. Hon har vaknat lagom tills kläderna är på. Hur ska hon orka äta frukost så tidigt?? Det blir ju annars länge innan frukost på dagis kl 8. Hmm....
Ja den här veckan är ju egentligen en sån vecka, men då hon är sjuk igen så får vi sova...

Nu är, tro't eller ej, alla gardiner och ljusstakar framme! Städningen har inte hunnit med, men det tar jag allt eftersom. Jag blir ju hemma några dagar till. Men jag måste ringa VC i morrn om sjukintyg då hon redan har varit sjuk en vecka. Hoppas vi slipper åka dit. Jag vet ju att hon har ögonfluss då hon haft det 2 ggr förr och jag känner igen det. Men jag kan väl alltid nämna att jag inte är riktigt 100 efter en släng av vinterkräksjukan... ;)

Nä nu ska jag gå o lägga mig på spikmattan och sova så gott!
(har jag sagt att jag är beroende av den...)

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback