Trist slut...

Ja vi kunde inget göra, Chessie åkte hem i måndags!

Hennes ägare åkte från Sandviken, upp hit för att lasta henne på en lastbil! Åkte för att hinna tillbaka till Gävle före hästlastbilen, hyrde en transport för att skjutsa hem henne från travbanan till utanför Sandviken.... Eh kan det förklara bara en liten del av hur hon är funtad???
Dubbla resekostnader!!!

Av denna historia har jag lärt mig att: ett muntligt avtal är gällande - absolut!
Fram tills ni bestämmer att skriva ett kontrakt! Då har man muntligen avtalat om skriftlighet, dvs att avtalet skulle befästas skriftligen för att vara gällande! Det kostade mig 1400 kr för att få veta det, en halvtimme på telefon med jurist!!! Därför delar jag gärna med mig här så nån annan kan lära av mina misstag.
Däremot så har vi 100% rätt i tjafset om vem som ska betala besiktningen, det ska hon!! Det står solklart i Magdas fodervärdsavtal.
Hon är helt tokig!! Nu påstår hon att hon inte fått tillbaka alla saker... Bullshit! Finns inte en enda pinal kvar här.

Alltså... hur knäpp får man vara?? Jag skulle köpa hästen för 15.000 kr men hon ångrade sig, nu har väl det nästan kostat henne den summan innan hon hade hästen hemma. Till saken hör att hon har inte en krona själv i inkomst utan lever på andra, mamma o pojkvän!

Nåja, nu tänker vi inte ha med henne att göra öht. Magda har sagt upp vänskapen med henne, om man nu kan kalla henne vän... vänner sårar inte som hon har gjort...

Nä lite gladare saker nu då....

Prisen kände förståss igen sig här på en gång. Glad över att träffa sin gamla polare, Tule!
Prisen är till salu, ska kolla om jag ska lägga ut en annons här med...

På söndag drar vi till Umeå på fölvisning. Ska bli riktigt spännande! Själv tycker jag att Frattis är jättefin och rör sig kanon, men jag är ju partisk förståss... Ska bli roligt att höra vad en riktig domare tycker! Han ser ut som en dragster... fast inte så mkt överbyggt utan bara en enormt musklad rumpa, som en quarter ungefär...
Han är också en korsning mellan huggorm, krokodil och en huligan!! :-D

Nä nu blir det sängen.... ska faktiskt till Umeå i morrn också en sväng... tidigt...

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Therese

Trist med såna människor :(

Hoppas det går bra i Umeå. Glöm inte att lägga ut en bild på huliganen :D

2010-08-13 @ 08:15:48
Postat av: J

Men du var väl inte fodervärd, bara köpare? Det var väl mellan fodervärden och ägaren avtalet att ägaren skulle betala veterinärkostnader gällde? Och fodervärden kan väl inte blanda in en köpare i avtalet mellan henne och ägaren?

Tråkigt när det blir fel när man hittat drömhästen... :(

2010-08-15 @ 23:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback