Knyckte en lista

Tio första:

1. Första bästa kompis: Cia

2. Första bil: Vit Volvo 240 -84 ”Håcke”

3. Första kärlek: Det måste ha varit… Per

4. Första husdjur: Växte upp med en katt som hette Pirre

5. Första semester: Som jag kommer ihåg… Åkte på bilsemester till bl.a. Skara Sommarland när jag var 13 år. Fast jag hoppade på kryckor efter ett benbrott så det var inte så kul. Första utlandsresan var till Florida vid millennieskiftet.

6. Första jobb: Förutom att jobba på gården hemma så var det nog i ett travstall.

7. Första köpta skiva: Hmmm… kommer inte ihåg. Men om kasettband räknas (fy vad gammal jag känner mig nu) så tror jag det var Carola.

8. Första riktiga kärlek: Alltså RIKTIGA… Jocke!

9. Första piercing: Har jag inte gjort o kommer inte heller att göra.

10. Första konsert:
Vet inte om det räknas som konsert men… det var när jag o Cia åkte buss till Piteå (?) på finalen av Rockforum. Skitskoj! Räknas spelningar på Kerstins Udde och Kornsjö, så var det nog där. Ok men första riktigt stora konsert var när jag såg Tom Jones i Oxelösund 1996.

Nio senaste:
1. Senaste alkoholdrycken: Rött vin

 2. Senaste bilfärd: Till stallet i morse

 3. Senaste filmen du såg: Nya Karate Kid, med Jackie Chan och Jayden Smith

4. Senaste ringda telefonsamtal
: Avbokade månadens film i en filmklubb

5. Senaste bubbelbadet: Dagen innan julaftonen. Badade med Elin som testade sin badbomb

7. Senaste kyss: Minns inte när...

8. Senaste gången du grät: I förrgår tror jag

9. Senaste måltiden: Lunch som bestod av rester. Tacopaj från igår.


Åtta; har du någonsin:
1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Njae… Hmm… Jo

2. Blivit arresterad? Nej

3. Blivit kär vid första ögonkastet? Japp

4. Varit på tv? Ja. Skymtade hastigt förbi i publiken från fälttävlandsterrängen från för-VM i Stockholm 1988. Även i TV4 lokala nyheter från invigningen av ÖORs nya ridhus där jag red uppvisning med Flamman.

5. Fått ditt hjärta krossat? Jodå, flera gånger

6. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ehh… Jo det kanske har hänt.

7. Haft ett one night stand? Ja *skäms*

8. Busringt till nån?
Jo i tonåren


Sju saker du har på dig:
1.     Trosor
2.     BH
3.     Långkalsonger
4.     Strumpor
5.     T-shirt
6.     Glasögon
7.     Iphone-lurar i öronen

Sex saker du gjort idag:
1.     Släppt ut hästarna
2.     Ätit frukost
3.     Tagit en powernap
4.     Jobbat vid datorn
5.     Spelat WII bowling med sambon
6.     Ätit lunch

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

Saker o saker… men här är fem favortiter iaf...
1.       Iphone
2.       Dator
3.       Glasögonen (ser så illa utan)
4.       Hästarna
5.       Wilma


Fyra personer du kan berätta allt för:
1.     Cia
2.     Helena
3.     Magda
4.     Sandra J

Tre val:
1.       Svart eller vit? Svart
2.       Sommar eller vinter? Sommar
3.       Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör:
1.       Rida Grand Prix
2.       Hoppa Fallskärm

En sak du ångrar:
Jag ångrar inget. Det finns en mening med allt! Men nog undrar jag ibland hur livet hade blivit om jag inte hade flyttat tillbaka från Hudik.

 


Kommentarer
Postat av: beffa

Tom Jones var också min första konsert!! Men har du sett han två gånger, för vi såg ju han tillsammans men det var ju inte 96, det var ju 00 jag var med ner!

Postat av: Curant

Ok tack! Jag trodde att det var -96 jag såg honom när jag jobbade där. Jag hade glömt att det var när du var med... Så det stämmer att det var -00.

2010-12-31 @ 11:39:13
Postat av: Cia

Oj oj 10 första... nu fick man många roliga minnen som poppade upp i huvet :-D

Kram!

2011-01-14 @ 14:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback