Tomt

Nu är det snart jul... säger dom...
Jag har inte gjort nånting ännu, eller jo den färdiga julskinkan är skivad o smakad.
Men sen har inget mer hänt...
Troligtvis ska vi göra ett besök i Birsta i morrn där vi ska trängas med tusentals andra. Men det får vi ta. Sen hoppas jag hinna göra lite annat under torsdagen så allt blir klart.
Förhoppningsvis hinner jag med ett besök hos mamma på julaftons fm.

Det ekar tomt i huset efter Magda som åkte igår.
Vad fort man vänjer sig... Hon "hör ju till inredningen" numera.

Till dig Magda!

Jag sådde några blommor en för varje vän,
jag tror att det var fyra men särskilt minns jag en.
Det blev sen höst och vinter och blommorna de dog,
på våren kom de åter men bara tre stod kvar och log.
Så kom då regnet med moln så stora grå
och nästa gång jag fann dem så var de bara två.
Så kom då solen med allt det ljus den har
och plötsligt stod där ensam, en liten blomma kvar.
Du härdades i solen, du drunknade i regn,
men ett är säker. Du är en riktigt vän!
Love You!

KRAM!!


Kommentarer
Postat av: Therese Hübinette

Vad härligt att ni trivs så bra ihop :D Fin dikt!

Vill bara passa på att önska er en riktigt

God Jul & Gott Nytt År/Therese

2010-12-21 @ 15:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback