Dag 3

Det har var en flyttdag. Vi fick vanta fram till 12 innan vi kunde betala o checka ut, men sen tog vi en tuk-tuk till Kata. Chaffisen korde oss runt tills vi hittat ett bra stalle.
Fortfarande bor vi fint och denna sang ar iaf inte som att sova pa kokssoffan... lite battre. Det ar mycket lugnare omgivning har, stranden finare och trevligare gator. Hittills gillar vi Kata betydligt battre an Karon.

Bra timing med semestern har vi... Medan Sverige har den kallaste perioden pa 20 ar sa har Phuket den varmaste pa 20 ar!!! Vi gillar!! Har ingen termometer men det ar en bra bit over 30 iaf jattevarmt i vattnet ocksa forstass, nastan sa det inte svalkar...

Hur kallt har ni det dar hemma? (hittade fragetecknet nu...)
Gar det bra med alla vara djur?

Idag har vi shoppat lite...

Na nu ska vi ta en prommis till stranden o se om vi timar solnedgangen idag.

Kram pa er alla o puss till Elin!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej hej!



Vi tyckte också mycket bättre om Kata. Vi började bo där och sen bodde vi i Karon. Det är betydligt lugnare och skönare i Kata.



Här hemma är det -3 och strålande sol. En mycket fin vinterdag. Marvin har varit på travskolan på Solänget. De var upp med ponnysarna i skogen och körde. Så mysigt. Nu ska jag snart upp på hästryggen och ut i solen.



Ha det :D



2010-02-07 @ 13:51:07
Postat av: Malin & Move och alla flickorna

Tja Ba!

Här är det -3 med en stor strålande sol!

Vi har varit i pulkbacken och åkt madrass. Det gick med en väldig fart och var hur jobbigt som helst att springa uppför backen. Först blev Elin lite åkrädd men sen ville hon bara åka mer!

Elin är överlycklig för Wilma är hos oss i eftermiddag för att farfar är på galej.

Vi hälsade på hästarna igår och Pazzi dampade lös totalt och måttade en spark mot Move när han var in och fixade stängslet som var rivet. Som tur var tog det bara på tummen så nu har han en blåtumme :)

Annars är allt bara bra!

Kram från oss alla!!

2010-02-07 @ 14:51:35
Postat av: lenore och elin!

hej gunilla och morgan!

elin ville hälsa att ni skulle få sova så sött och att hon saknar er! :)

hare varmt och skönt och sola en gnutta för mig också! ;) (lenore)



Kram!

Postat av: Linda

Hej jag vill inte förstöra lugnet men Vi ha stött på ett problem.

Jag vet inte men som jag minns det så ville du att jag skulle kolla till dom och ev hjälpa Kjell om han behövde hjälp och så(dom dagarna jag är ledig). Men nu säger Kjell att han ska bara sköta ut släpp och jag reten. Och just nu ha jag inte tid att pendla varja kväll till er.



Jag blev bara lite fundersam, men kontakta mig så snart som möjligt. Jag skriver på bloggen för ,jag fick ingent svar på mailet jag skickade :) Hästarna ha de bra i alla fall.

2010-02-08 @ 06:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback