Min passion... (en av dem iaf)

Jag älskar böcker! Men jag hinner/orkar aldrig läsa dem numera.
Tid att bara sätta sig ner med en bok, det existerar inte i mitt universum. Inte heller på kvällen kan jag läsa, för när jag lägger ner huvudet på kudden, då sover jag!

Men jag har hittat en lösning på detta "problem", det heter Ljudböcker!!

Först så letade jag upp nästan alla som fanns att tillgå i Mp3 format och laddade in dem i mobilen. Då kan man lyssna medan man pysslar med annat och inte behöver vara så social.
Tack vare detta fenomen så ramlade jag över den absolut bästa bok jag "läst" i hela mitt liv! Den har jag nämt här tidigare, och den heter
Tusen stålande solar av Khaled Hosseini Läs den om ni har möjlighet!

Nu har jag som Buzzador fått chansen att gratis testa en ny applikation för Iphone och android telefoner, som heter Storytel. Där kan man lyssna på streamade ljudböcker. Jag fick en på köpet och den andra som jag valde blev en bok som jag blev sugen på när de pratade om den på radion i våras.
Det är Babben Larssons bok "Jag vägrar dö nyfiken"


Jag har bara hunnit halvvägs genom den än men det är helt underbar. Måste säga även här: Läs den! Fast om man lyssnar på ljudboken så får man en extra bonus då det är hon själv som läser.
Hon delar verkligen med sig av sig själv och allt hon varit med om. Jag skrattar helt galet för mig själv ibland, men ibland är det mycket allvar och jag beundrar henne allt mer efter att ha hört hennes historia.

Efter att testet och utvärderingen är över så kommer jag troligtvis att fortsätta att använda Storytel. Superenkelt och 1000-tals böcker att välja bland! Antingen betalar man 89 kr för en bok per månad eller så betalar man 169 kr för att lyssna på hur många man vill!
Rätt billigt om man jämför vad det kostar att köpa (ljud-) boken.



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har kommit lite mer än halvvägs i tusen strålande solar o den är såååå bra o spännande. Har jättesvårt att lägga bort boken :) Kram kram

2010-07-28 @ 21:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback