Sommarbekymmer

Vad härligt, idag kom då äntligen värmen på riktigt. Hoppas den håller i sig ett tag.
Vi har idag börjat så smått med årets höskörd.

Men jag har ett dilemma under somrarna... Kommer inte ihåg om det var så här när jag bodde söderut, men troligtvis inte. Jo pga de ljusa kvällarna/nätterna så blir jag inte trött, vill inte gå o sova! Men vaknar ändå tidigt på morgonen, pigg o utvilad efter bara 5-6 timmar! Tänk om man kunda få lite av det under vintern också...
Fast det beror ju förståss på solen och ljuset...

Vad händer annars då...?

- Väntar på besked ang ett stort jobb

- Tränar vidare med Magda o Chessie som är ett mkt fint par. Finns bara en köpare till den hästen - Magda!! Hoppas verkligen hon kan få sin mamma att förstå det också.

- Elin rider rätt mkt men har även tränat på att ramla av, precis som jag önskat. Nu har hon taggat ner lite och är inte så kaxig längre. Men hon kan till o med få honom i galopp själv nu.

-Farfars katt Mirre är försvunnen sedan ett par veckor. Han brukar inte vara borta så jag tror att något har hänt honom.

- Har beställt på en gul kattunge!! Fast den är inte född än så jag hoppas de kommer snart! Men jag hade ju bestämt mig för en till innan Mirre försvann... hmm... två?? Fast då går M i taket tror jag!

- Lilla fölis växer så det knakar! Är en riktig kelgris. Kan stå o pussas nästan hur länge som helst. Längtar till fölvisning i augusti...

- Gjorde i söndags premiärturen på Morgans nya MC. Han har ju åkt en del men inte jag. Vi gjorde en dagtripp på ca 20 mil!! Så nu har vi gjort hembesök i Skorped, Östergensjö och i Flärke (Moliden). Det var helt underbart! Hoppas hinna fler under sommaren medan Magda kan vara med Elin när vi åker. Så här ser hojen ut!
En Harley Davidsson med Marilyn Monroe på tanken!



Nä nu är det bäst att tvinga ner sig själv i sängen...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: zaq

Vilken "Donna", du får som åka väldans bekvämt du, jag får ju klamra mig fast på en sporthojj jag... Tur man inte vet något annat, men kan ändå tänka mig att "ryggstödet" skulle ge en större trygghet!

Som det är nu känns det ibland som "kommer jag klara att hålla mig kvar när han tvärdrar på?!"

brr, huvvva hemsaka tanke...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback