Långa dagar... som går fort!

Ja inte behöver man gå sysslolös inte! Fullt ös från kl 4.45 tills ca 22 då jag styper i säng. Det känns att man lever. MEN... jag klagar ändå inte, detta är det liv jag valt och som jag vill ha.
Ikväll måste jag dock hålla mig vaken ett tag till, tills M kommer hem från jobbet. Då har vi nog en kalv till att ta rätt på. Nr 9 är det som väntas, sen bara 3 st kvar!!

Fölis... äh jag menar ju Phratello, är det full fart på. Tyvärr har det ju varit så kallt så jag törs inte ha dem ute hela dagarna, det blir bara en stund på kvällen. Hoppas på värme o solsken nu så de kan vara ute mer!! Ska på nåt vis också hinna fixa iordning uteboxarna så de kan vila där.

E börjar bli grymt duktig på att trava själv nu, vill inte göra nåt annat. Jo föresten... nu börjar hon prata om att hon vill galoppera.... Hmm... har sagt att innan hon får göra det så måste hon kunna rida slalom i trav. Hon har inte riktigt koll på styrningen så jag räknar med att innan hon fått det så är hon mogen att galoppera.
Jag har sagt det förr...men kan inte sägas tillräckligt ofta: Vi har världens bästa o snällaste shettis!!!

Igår longerade jag Pazzi som varit åsidosatt länge. Hon hade en hel del spring i benen att busa bort. Men en gång stegrade hon så att hon höll på att slå runt, efter det blev hon lite spak och travade lugnt i båda varv. Nu ska hon få en period med hårdträning. Ska vara mer tömkörd och sadelvan innan betet har jag tänkt!

Nä nu ska jag slumra lite i soffan tills M kommer hem.

Ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback