Träningsvärk...

Man använder helt andra muskler när man hoppar än när man rider dressyr... Jag lovar!!!
Det känns idag vad jag gjorde i förrgår!! Som om inte det räckte så hämtade vi hö igår.

Sen prioriterade vi att gå ut i skogen en liten sväng till. Det räckte inte med de 10 kg vi bar hem i lördags, nä det behövdes lite till. Men vårt ställe i skogen börjar vara lite urplockat nu, så det blev "bara" 5 kg till.

Men sen var det dags för stallet och Magdas tur att hoppa riktiga hinder med Lelle. Det gick förståss jättebra. Men hon måste lära om sig helt. Prisen hoppade allt med fart medan Lelle istället hoppar med kraft! Skojigt! Ser lite ovant ut med hinder på min ridbana...

Som tur är så har jag hittat en person som är väldigt lik mig på många sätt... Vem? Magda förståss!! Vi har skitroligt tillsammans, o allt för ofta ballar det ur helt...
Som igår, tur ingen annan behövde uppleva oss ;)
Men det kanske blev lite för mycket att rensa svamp i nästan 4 timmar... Morgan kom hem o undrade vad det var för sorts svampar vi hade och om vi hade rökt dem... HA HA HA!!
Ni ska bara veta hur roliga orden: Mums och Djupseende kan vara... *asg*

Idag har jag jobbat lite och städat garaget. Vilka fynd jag gjorde!! Bland annat en stor bit svans av min första ponny Lucas, och en sko från Chikina. Dessutom en hel del gamla brev...
(Cia du måste komma o läsa!!)

Efter middagen tog vi en tur med hästarna. Jag på Lelle och Magda o Elin i vagnen efter Tule.
Tog en lite längre tripp än förut o Tule flåsade rätt rejält i backarna.
Men ALDRIG att Lelle skulle få komma förbi! Vinnarskalle!!
Det är bra, för nu ska magen BORT!!




Från i somras då de tränade på dressyrbanan i Svedje


Kommentarer
Postat av: beffa

Å vad fina de är!!

Kan tänka mig att du har träningsvärk..

Jag blev halvt erbjuden foderhäst idag..oj! rör sig bara om ett par månader isåfall när ägaren ska iväg till australien och jobba men känns som att det blev mkt att fundera på helt plötsligt..

nu vill jag ju komma iväg å resa massa medans jag har ett jobb ju...

ångest. får väl se vad som händer, är inte säkert att hon åker heller så, men hon ville kolla intresset isåfall..!

Postat av: Cia

Åh, vilka minnen man får bara av att du säger att du hittat en massa brev ;-)

Jo jag måste komma och hälsa på snart. Kram!!

2010-10-15 @ 14:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback