Hästarna...

Ja det hostas o snoras i stallet...

Tule snorar bara lite men hostar rätt mycket.

Lilla Phratello är den som är sjukast just nu. Snorar och har över 39 i feber, stackarn... Hoppas det går över fort. Har jag sagt det förr... TUR att vi inte åkte...
Pia är ingen vacker syn heller... Hon är frisk men har fallit ur massor. Den sista långa dräktigheten har tärt på den gamla tanten. Är SÅ glad att jag inte betäckte om henne. Nä, hon kommer troligtvis att få somna in i vinter sedan fölis är frånskild helt. Snyft... men nog det bästa för henne.

Lite roligare nyheter då...

Pazzi har blivit frisk och har börjat jobbas. Nu börjar det dra ihop sig och bli allvar. Vi (läs: Magda) har ju hängt på henne inne i stallet rätt många gånger utan problem. Idag tömkörde jag henne lite först och sen hängde Magda på henne ett par gånger. På slutet ett helt varv runt banan!! Duktig pålla!

Surprise är såld och åker till sitt nya hem i Umeå till veckan. Hoppas han får det bra där, men det tror jag nog...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback