När livet är som bäst - till häst!


Fick en nästan religiös upplevelse härom dagen.
Det var så fantastiskt roligt att rida, allting flöt på och jag kände mig som ett med hästen!
Tänk om man kunde få sitta i sadeln hela livet....

Så här kommer en hyllning till hästen från mig!!



My horse's feet are as swift as rolling thunder 
He carries me away from all my fears 
And when the world threatens to fall asunder 
His mane is there to wipe away my tears.
~ Bonnie Lewis




"Den som inte trodde att lycka kunde köpas för pengar visste inte att man kunde köpa en häst"

”Himlens luft är den luft som blåser mellan en hästs öron”

”Det är något med utsidan hos en häst som är bra för insidan hos en människa”

”Mitt guld varken klirrar eller glittrar det glänser i solen och gnäggar i mörkret”

”Har du tålamod lär din häst det. Har du inget låt hästen lära dig.”

”Även den mest oerfarna häst har något att lära den skickligaste ryttare”

"Ge en häst vad den behöver och den ger dig sitt hjärta."

"Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben.
Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst."

"När man sitter till häst lämnar man sorger och bekymmer kvar på marken."

No hour of life is wasted that is spent in the saddle.
~ Winston Churchill

All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day
~ Okänd författare

Feeling down? Saddle upp. 
~ Okänd författare 

In my opinion, a horse is the animal to have. 
Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs
- it's something you just can't get from a pet hamster.
~ Okänd författare 

A horse is poetry in motion.
~ Okänd författare


Kommentarer
Postat av: beffa

Ååååh vilket ridsug jag fick!

Postat av: beffa

Kolla: http://www.falkenshastcenter.se/gallery_107.html visst är det fint att C lämnar bra referenser till utbildaren när hon klagade på henne till mig? och att han typ inte ens gick att rida när han kom fast han stått där i 10 månader?

2011-01-12 @ 12:38:45
Postat av: Bambi

Vilka bra och tänkvärda citat. "Även den mest oerfarna häst har något att lära den skickligaste ryttare” Det hade jag faktiskt inte hört förut, men så sant.

2011-02-07 @ 09:56:19
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback