Helgen

Under hela lördagen så funkade inte bredbandet, snacka om att man blir handikappad!!

I fredags fick jag en inte så god nyhet. Pienza kommer bli väldigt svår att få dräktig (nog för att jag märkt det..). Hennes hormoner är inte riktigt i fas med ägglossningen. Nu ska hon under uppsikt och behandling ändå provas att semineras en gång till. Förhoppningsvis blir det i början av veckan. Om hon då inte blir dräktig så får jag nog ge upp, av ekonomiska skäl ffa. Dessutom ska jag kolla om jag inte kan häva köpet. Det var ju ett avelssto jag köpte, som inte går att få dräktig. Går inte det så är det väl bara att sparka igång henne och se vart det bär. Synd att hon är så gammal (17 år). Det är en helt underbar häst. Men jag försöker hålla hoppet uppe så länge det går om att få henne dräktig!

I fredags var jag på krogen!! Det var ca 3 år sen sist! Tillsammans med svägerskan och en till var vi på Harrys "nyöppning". Mycket bra utrymmen efter ombyggnad, inte alls lika trångt men på tok för hög musik. Bra husband, men åter igen dåligt ljud o hög volym. Live-karaeoken blir nog också bättre om de sänker volymen.
Goda drinkar var det iaf... Rekommenderar varmt P3...

Igår låg jag o vilade mest hela dagen pga ovanstående...
Medan Elin badade ute i sin nya pool. Fantastiskt bra väder. Fast hästarna tycker det är lite jobbigt med all knott. Curres ögon har blivit ordentligt inflammerade. Spolar med koksalt morgon o kväll och så står de inne på nätterna. Han har genast blivit mkt bättre. Men man får ju rida på kvällarna när det blivit lite svalare.

Idag har jag kört traktor nästan hela dagen. Elin har varit med och åkt både traktor och grävmaskin. Jätteskoj tycker hon, fast det gäller att ha vattenflaskan med, det är varmt i traktorn.
Nä nu ska jag ta rätt på den lilla som sitter i duschen och spolar av sig allt damm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback