Tiden går...

...alldeles för fort!! Hinner inte med allt man vill och borde. Vet att jag önskat mig det tidigare, men kunde inte dygnet ha minst 40 timmar och att man fortfarande klarar sig med 5 timmars sömn. Eller hur..??

Läget här just nu:
- Pienza har skadat ett bakben. Hade ett jättesår när jag tog in henne måndag kväll. Kontaktade jourhavande veterinär som tyckte vi skulle vänta till dagen efter. På tisdagen kom så vet hit och konstaterade att det var inget sår att sy. Kunde/ville inte ge en del mediciner pga att hon är dräktig (btw... 90 dgr idag. Kollas snarast) Nu ska hon få penicillin i en vecka. Har inte så ont när hon går men är jätteöm i såret. Det är ca 7-8 cm långt och ca 3 cm brett och sitter på framsidan, mot insidan, mitt på skenbenet bak. Verkar som om hon har haft tur och klarat alla senor. Omläggning av såret, tempkoll och spruta penicillin blev behandlingen. Hon har fått en egen torrare (o lugnare) hage, går nu o strosar på gårdsplanen. Härliga tanten...
Så nu har alla djur, 2 hundar o 3 hästar varit till veterinären inom 14 dagar!! Jippi..... Billigt, billigt...

- I morgon så bär det av med Curre till kliniken för återbesök. Hoppas han är ok nu. Har inte alls hunnit rida nåt så jag har ingen aning om hur det kommer att gå. Men han är iaf pigg i hagen...

- ÄNTLIGEN!! På fredag är det slutbesiktning av huset! Så i helgen kommer vi att försöka flytta så mycket grejor vi bara kan och hinner. Men vi kommer inte att flytta in själva förrän pannanläggningen är igång. Dröjer väl nån vecka till. Men den 14:e är det stort kalas och tills dess vill vi va inne.

Nä nu lockar duchen och sängen... Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback