Duktigt...

Idag har jag motionerat alla tre hästarna plus mig själv o gubben... Visst låter det bra?? Men så här var det egentligen.....
I morse ringde en granne o sa att hästarna var på rymmen. Jag kastade mig i bilen och åkte efter. Som tur var så snöade det så de var lätta att spåra. De hade sprungit långt. För er som vet var vi bor så åkte jag runt hela sjön för att till sist hitta dem vid korsningen mot Flärke. Alltså nästan hemma... Istället för att gå den långa vägen tillbaka till stallet (med bara ett hundkoppel runt halsen på Curre) så fick de bli instängda med tjurarna. Ja inte riktigt tillsammans med, utan i en avskild del av tjurarnas hage. De fick bo där i ett par timmar och sen tog vi en promenad med dem tillbaka. Elin fick rida hela vägen tillbaka (3 km) på Tule. Hon var jätteduktig! Första riktiga långturen. Den som var mest trött när vi var framme var förståss Tule.
Slutet gott iaf...

image101

Instängda rymmare!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback