Ett tag sen...

Har haft fullt upp sen sist, har inte hunnit blogga nåt. Men här kommer en rapportering av vad som har hänt.

Vi hade ju besök av Magda under påskhelgen. Vi har haft jätteskoj! Vi hade ju jättetur med vädret, än om något kallt, så vi har varit ute o busat varje dag. Åkt skoter, fyrhjuling, bob och pulka. M hittade en krokig väg upp på berget ovanför oss. Fin utsiktsplats där vi gärna vill bygga ett vindskydd (om vi får för markägaren förståss). I söndags så gjorde Magda årets bragd, hon tolkade efter skotern i pulka bara genom att hålla i ett snöre. Hon fick upp en bra teknik på att styra och åkte efter skotern hela krokiga vägen upp på nämda berg!! Sen for vi hem och åkte fram o tillbaka över vår egen "horisontella puckelpist" (fyra rätt stora jordhögar ca 2 m höga) ett antal gånger. Jag satt baklänges på skotern och försökte knäppa kort. Yieehaa... vem behöver en bergodalbana...??? Vi gjorde oss en sväng till Djuptjärn också o hälsade på Nila.
Men det roliga har ju ett slut och i måndags så åkte Magda hem. Längtar redan tills nästa besök... (Kram till dig Magda!!)

Jag har ju lyxat till det och tagit ledigt den här veckan.
Igår var jag i stan och tillbringade två timmar hos frissan. Så nu har man kortare hår och är lite mer färgglad!
På kvällen så bokade vi äntligen vår resa...!!!! I november bär det av...
Hurghada, Egypten, here we come!! Jag som skulle ta dykcert...hmm...det får väl bli snorkling även den här gången.
Lägger ju alla pengar på en stor hästmage... ;-)

Den magen ja... Idag har jag ringt o bokat plats åt henne på stuteriet. Hon får föla där och sen stå kvar för betäckning. Spännande... bara drygt 2 mån kvar...

Har nog iaf löst problemet med Curre. En av mina elever har sin häst skadad och får inte rida förrän efter sommaren. Så troligtvis får Curre åka till henne när Pia har farit iväg för att föla. Då blir han glad att få lite uppmärksamhet och motion!

I morrn blir det ytterligare en dag i staden. Wilma skulle ju till frissan, men den ordinarie är sjuk så vi ska testa en ny. Hoppas hon är lika duktig för denna är närmare och mer tillgänglig. Ska lägga ut före och efterbilder på vårt hårmonster.

Nä nu ska jag kolla lite TV...

CU


Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh, vad avundsjuk jag blir, älskade Curre dutten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback