En Curant mindre...

En skön dressyr-helg är över. Tränade Curre för Berit igår och idag red L honom själv. Han gick super bra för oss båda men svettades mycket med sin björnpäls i ett varmt ridhus. Superskoj, men nu börjar träningsvärken komma...

Igår skrev vi alla papper och när pengarna i morrn sätts in på mitt konto, ja då är han inte min längre...
Men trots att han är en del av mig själv så känns det jättebra att sälja honom till L. De passar så himla bra ihop, och jag fortsätter ju att träna dem. De är få förunnat, som både köpare och säljare, att få känna sig för ett helt år innan det blir affär. Men det blev i slutändan jättebra! Jag hade aldrig sålt honom till nån annan!



Nu räknar jag själv ner tills jag får träna på min lilla fröken... om ca 1½ år... typ...

Funderar på hur jag ska göra med Pia sen hon har fölat...
Om det finns någon som vill ta ett föl på henne så "lånar jag ut" hennes mage! Fint diplomsto med dressyrstam. Lämnat fina bra avkommor. OM nån är intresserad så berättar jag gärna mer om henne och hennes tidigare avkommor.

Idag följde M med E till kyrkan. Kyrkisbarnen skulle sjunga där. Jag gissade att om jag var med så skulle hon ha blivit så mammig att hon inte vågat gå fram. Men det gick visst bara fint!
Pernilla: Hörde att du skulle maila bilder... :)

I morrn blir det jobb igen och spännande förhandlingar ang varslet...
Hittade ett väldigt intressant jobb som jag skulle kunna söka... på västkusten... så det blir nog inget...
F.ö. kollar jag på en massa utbildningar. Vad ska man bli??
Jag har ju idéer men det är lång studietid... Hmm...

Hoppas fler än jag haft en bra 2:a advent.



Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh lilla Currisen, men skönt att han hamnar hos en bra person som du litar på! :)



Hoppas du har vägarna förbi Umeå snart och kan kika på pålle!



Kram!

Postat av: Pernilla

Jo de va väl nån som sa de å bilder blir de nog men inte idag, dom va så duktiga allihopa i kyrkan å du hade nog skoj på ditt håll oxå, men nu när vi alla e friska så kanske de blir en liten påhälsning

Vi hörs

2009-12-07 @ 13:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback