Räknar dagar... (och år)


Glömde denna i söndags.

Igår var jag jättetrött. Vaknade redan kl 4 och kunde sen inte somna om. Varför? Ingen aning! Så gissa hur trött jag var innan kvällen? Lagade mat o åt, gjorde en snabbis i stallet, kollade tv en liten stund (för E ville inte sova så tidigt), nattade henne och la mig själv sen. Kl 20.15. Inte illa!
Då borde man ju ha varit pigg idag då... Not!
Fortfarande trött men ska snart till stallet. Tänkte försöka ta ut Pazzi en sväng. Ev kanske E får rida lite också, beror på hur trött mamman är... ;)

Nä man skulle ha vart lite yngre.... eller...??
Av många anledningar...  men nu känner jag mig bara gammal o trött *suck*

Ont har jag också (när jag ändå är igång med att klaga). Mitt sneda bäcken har "hoppat" tillbaka. Känner nu hur jag går på insidan foten igen och genast gör hälen jätteont. Det ger i sin tur en massa andra sneda och onda saker...
Längtar efter min naprapat nu. Fanns inga tider före jul men den 30:e ska jag dit igen. Skönt!

Har räknat lite dagar idag...
* Jobbar nu 5 dagar till innan jullovet som är nästan 3 veckor!! Börjar igen den 11 januari.
* Då jobbar jag i exakt 3 veckor och 2 dagar innan vi åker till Thailand.
* När vi kommit hem så jobbar jag 18 dagar till och sen är jag arbetslös. Som det verkar nu iaf.

Så jag kommer väl att få tid att vila framöver...

Dessutom så är det bara 3½ månad och kvar tills fölning. Spännande!

Nu till stallet! Ciao!


Kommentarer
Postat av: zaq

Vet du, det blir mer posiyivt när man har roliga skaer att se fram mot blandde tråkiga!

Lite svårt skriva, ids int ändra har katta på mafan...

Postat av: beffa

hej! vad bra att det fungerade!

ja du, jag har inte ridit nått mer sen mamma hjälpte mig igår utan idag tömkörde jag, och imorgon lovade kicki mig att jag skulle få gå ner på deras åker och låta han rejsa av sig lite energi på lina. sen tänkte jag tömköra tills mamma har tid att hjälpa mig igen. så fort ridbanan blir oki så tänkte jag våga rida där själv iallafall, då gör det ju inte så mycket om han trilskas iaf. men ut i skogen vill jag ha sällskap.

längtar tills du kommer upp, kanske hinner du hjälpa mig lite också? vore roligt iallafall, för just nu känns det lite som att jag tagit mig vatten över huvudet!

kram!

2009-12-16 @ 00:03:29
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag tycker inte att man borde få berätta för andra att man ska åka utomlands, man blir lixom lite sugen att bli nerpackad i någons resväska då!



Tråkigt att du tappar jobbet, du får bygga ett ridhus och ha ridlektioner och satsa mer på avel- Super! :-)



Hoppas ni får en trevlig jul ifall vi inte ses innan dess!



Hälsa mördar vovven, är det hon som jobbar extra på slakthusen nu innan jul? ler



/ Ingela

2009-12-16 @ 23:09:47
URL: http://kennellagoroma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback