14 januari

Om batterierna är urladdade redan på söndag kväll så är det svårt att hitta energi till att jobba. Men jag har kämpat på... Dessutom har det onda i mina fötter kommit tillbaka. Så medan mitt sämre jag har funderat på om jag inte ska sjukanmäla mig pga fötterna, så har mitt bättre jag tagit tag i kragen och åkt till jobbet. Fast igår så gick jag hem kl 15, då hade jag fått nog. Inga piller hjälper heller...
Som om inte det var jobbigt nog så har världens bästa arbetskamrat varit sjuk. Såååå ensamt. Fast jag ska erkänna att man jobbar effektivare då...

Annat som hänt då...
- Jo jag har börjat att binda upp Pazzi. Ännu bara i boxen medan jag borstar henne. Det går jättebra, hon är så klok.
- Igår fick Elin äntligen gå in till farfar igen. Han smittar inte nu men är fortfarande inte pigg, hon fick order att leka försiktigt. På väg hem hade vi denna konversation i bilen:

- Jag vill bo hos farfar.
- Va? Ska du flytta till farfar?
- Ja, men du kan få hälsa på!
- Men det går ju inte, då kan inte mamma sova.
- Men du har ju Wilma mamma.

Omtänksam liten tjej va??
Nåja, fick mig en lite tankeställare iaf... Ska försöka att bli en roligare mamma så hon inte vill flytta. Idag gick det bättre att få med henne hem.

Nä nu måste jag sova...

G'natt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja de kommer såna tankar ur munnen på de små så ibland måste man faktiskt sätta sig ner å fundera.

Min rara snart 4-åring fick ett mindre utbrott ikväll, hon skrek i 20 minuter och då menar jag skrek och hon var helt vild å galen. Hur länge har man dom på öppet köp ? !

2009-01-14 @ 22:31:17
Postat av: Therese

Marvin ville flytta förra veckan när han var arg på sina föräldrar. Vart ska du flytta då, sa jag. Till Bonäset sa han. Vem ska du då bo hos, undrade jag. Krille, sa han. Det är Mackes bror. Jag trodde han skulle säga mormor, men icke. En rolig lekfarbror skulle vara kul att bo hos tydligen. Snart rymmer han väl också :)

2009-01-15 @ 15:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback