Äntligen!

Nu är jag less... Jag har aldrig blivit riktigt informerad om min sjukdom, Hypotyreos.
Efter att ha mått skitdåligt jättelänge så jar jag tillbringat ett antal kvällar/nätter på nätet för att ta reda på fakta. Finns ett antal jättebra sidor med forum där man kan diskutera med andra med samma problem.
Jag blev förfärad... Det verkar vara lika överallt. Den här sjukdomen tas inte på allvar av läkarna. Ofta tas den för deppresion istället. Kanske kan bero på att man kan må skitdåligt trots att proverna är ok. Sen verkar det som om alla har fått vara sin egen läkare. Ingen information går fram utan patienten får ta reda på fakta själv och sen lägga fram det för läkaren. Ska det verkligen vara så...???

Nu har jag läst på och tycker mig ha mer "kött på benen". Tog mig så i kragen och ringde VC idag. Har fått en tid kl 14 hos en vikarie som jag vart hos tidigare. Han verkade jättevettig då iaf.

Håll alla tummar för mig idag att jag kan få hjälp... Vill inte må så här...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

ja tänk om man kunde få vettig hjälp från sjukvården, håller tummarna. Haru förresten kollat min blogg, paransgalningar.blogspot.com

2009-01-22 @ 11:57:02
Postat av: Anonym

vad tråkigt att höra att du är sjuk :( Hoppas du får hjälp!



kram Therese

2009-01-22 @ 19:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback