Den här helgen gick fort...

Knappt hann den börja innan den var slut. Fast jag har fått en hel del gjort ändå.
Efter jobbet i fredags så skyndade jag mig iväg till banken för att fixa bankdosan som någon liten klåfingrig en hade knappat på så den blockerats.
I lördags skulle jag till stan på Granngården för att handla spån. Det går ju inte att få tag på nuförtiden... "Vår" såg hade inte ett gryn, sa att om de hade så skulle han kunna leverera 300 kbm rakt av, sån efterfrågan är det. Inte på GG fanns det heller. Ev skulle de få hem i början av februari, men inget säkert. Tillverkaren har tydligen redan sålt allt de kan producera fram tills i maj. Nu börjar man fatta att det här kan bli riktig kris på strö. Nu köpte jag två säckar torvmix för att testa hos kossorna. Jag har en kärra spån kvar i stallet, men de är jätterenliga som tur är. Sen ströar jag även med halm ovanpå så det drygar ut.
På GG träffade jag kusin B-M som jag inte umgåtts med på evigheter. Hon bjöd hem oss på lunch och det kunde jag inte tacka nej till. Trevligt att surra lite och E lekte med hennes jämngamla pojke och hade skoj.

Vår "dräng" är ju som sagt sjuk, så jag har även haft kossorna att sköta om i helgen eftersom M jobbat 12 timmars igår o idag. Lite drygt när man är bortskämd med att det "fixar sig självt". Men lite skoj också...

Idag var jag inget pigg. Efter stall- och ladugårdspassen åt jag frukost och stöp sen i säng igen. Klev inte upp förrän 10.30. Sådär konstig i kroppen igen... läskigt!
Åkte iaf och hade träning i Landsjö. Tränade för första gången L & Curre. De har ju bara ridit ut i 2 mån nu och musklerna på rumpan börjar komma tillbaka. Nu behövs det lite dressyr också för att halsen ska på plats med. Han var jättepigg och på tårna. Märkte att jag har högre krav på L när hon rider C eftersom jag kan varenda mm av honom. Men det är mest positivt. Kul var det iaf. Blev grymt ridsugen...
Hämtade upp fröken Elin hos M&M och sen hem och städade bort julen. Och där tog orken alldeles slut...
Har lyckats göra mat och snart ska jag släpa ut oss till stall o ladugård igen. Undrar om jag orkar...? Men man måste ju...

Jobb i morrn...  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback