Regn...

Just nu vräker regnet ner... Brr... Vill ha SOL!!

Igår sken solen, både ute och i hjärtat!
Hade träningar i L-sjö. Först tömkörde jag Tomten så han fick rusa av sig det värsta, sedan red jag honom. Testade med graman idag eftersom han var så stark sist. Ett underverk!!! Den behövde inte användas, den bara hängde där... Vilken häst det blev!! Sen fick matte Lir rida och känna.. Mmmm... Nu börjar det likna nåt!! Blir snart tävling...
Sen red jag Curre en stund... *suck*  Love him!! Underbar, fast lite väl taggad som vanligt! Sen red Lin honom och det gick toppenbra! Troligtvis tävling den 14 juni.
Även B på Gumman gjorde ett bra jobb! Vilka duktiga "elever" jag har. Jag blir så glad av att vara där!!

I förrgår kväll så ringde jag till kompis CB vars sto skulle föla i mitten på maj. Frågade hur allt stod till och det var ok. Inte så tjock men mjölk i juvret, 10 dagar kvar till fölning. Vi pratade klart och hon skulle höra av sig framöver när hon hade fått föl. Efter 45 minuter ringde hon, då var allt klart!! Tänk så enkelt det kan vara ibland... Ett stoföl e.Damino SD. Ska åka o kolla på underverket i helgen. Håller samtidigt tummarna för att Pia har början till ett litet Friendship-föl i magen.

Mina fötter börjar balla ur igen... Höll nästan på att ge upp på jobbet idag. Men jag biter ihop ett tag till. Har beställt en ny omgång med antiinflammatoriskt och ska testa en sån kur igen för att se om det blir bättre...
Annars är det nog bara att ta det lugnt ett tag igen...

Nä nu är det bäst att hoppa i säng. En stund för ryggen på spikmattan (varje kväll!!) och sen sover man som en nasse-nos! Kort dag i morrn och sen mot staden för lite nödvändiga inköp!

Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback