Utestängda

Vilket regnande!!! Hur mycket finns det där uppe? Tar det aldrig slut??

Idag kommer vi att vara utestängda från vårt hus i 4 tim. Vi har ju nämligen fått såna "trevliga" husdjur... pälsängrar. Har sett larver under sommaren och nu är baggarna lite här o var. Så via försäkringsbolaget kommer det hit nån firma typ Anticimex och ska spruta i huset mot dem. Samma gift ska även ta de milliontals flugor som bor uppe på vinden. Hoppas alla objudna gäster försvinner.

Så vi människor får ej gå in förrän efter 4 tim och husdjuren inte förrän efter 24 tim. Undrar varför? Om det är så att deras luktorgan är så mkt känsligare än vårt. Så katterna får stå ut med att sova ute och Wilma får sova hos farfar i natt.

Har fått en jättefin födelsedagspresent i efterskott av M. Precis en sån har jag pratat om att jag vill ha på väggen till mitt stall. Men nu vet jag inte om jag ska sätta upp den på stallet eller vänta tills stallet här hemma är klart. Men det kan ju dröja några år i värsta fall... Den kommer från Ateljé Näset i Landsjö och är alldeles handgjord.


Kommentarer
Postat av: zaq

Men så fin!

Kan väl inte vara någon skada att ha den på "gammelstallet" tills det nya står klart?!



Snälla hör gärna av dig om fönsterputsarn!



kram

Postat av: Therese

Jättefin!

Jag skulle också vilja ha något liknande.

Har de någon hemsida?

2009-09-04 @ 11:26:48
Postat av: Gunilla

De har tyvärr inte nån hemsida men om du vill kan jag maila tel.nr till dig...

2009-09-04 @ 12:26:00
Postat av: Beffa

Vilken vacker!!! :)

2009-09-05 @ 22:39:37
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback