För vissa går det undan...

Hej å hå... sen i fredags har det nu blivit 5 kalvar!
Som jag sa i förra inlägget: 2 till skulle det bli innan helgen var slut! Tur att man har rätt om nåt!
Den första som kom idag hade lite tur i oturen. När jag kom hem från L-sjö skulle jag bara snabbt kolla till dem innan lunch. Då stod det en liten kalv utanför, inkilad mellan en halmbal och halmrivaren. Kossan hade lyckats ligga precis mot grinden o kalvat. Så den lilla åkte ut under både grind och port!! Som tur var så var den rätt ny när jag kom hem, undrade mest vart mamman var. För att inte tala om att hon undrade vart hennes kalv hade tagit vägen!! Nu ska det åtgärdas så det inte kan hända igen!
Den andra upptäcktes tidigare. Såg en fot som stack ut, och gick lugnt in för att byta kläder och när jag kom dit igen så var det klart. Härligt lätta kalvningar! Idag blev det två kvigor som, enligt E, ska heta Askungen och Törnrosa!

Ja den där andra då... Hmm... Vad tror ni???
+ 3 veckor idag!!
Tycker ni hon är nå tjock?? ;)




Kommentarer
Postat av: zaq

oj-oj, hon står bara och solar den rackarn... Fast vad vet man, -hon kanske är lika less som vad vi kvinnor brukar vara!

Postat av: Magda

hon ser ut att mysa, dock ser det tungt ut.

2010-04-19 @ 19:14:33
URL: http://darlinglilli.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hon är väl i tävlings form va?! ;-) Men herregud, kommer den inte ut snart så spricker hon ju..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback